HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Edison 18
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2002/08/29 :  07:57:09  Show Profile Send niklass a Private Message
Hej på er, jag undrar vad detta är? eller ja jag vet ju att det är en rörsförstärkare, men vilka eventuella kvaliteer eller brister har den, och är 1600 kr ett bra pris för denna hifi-utrustning.

Edison 18
100 watt rörförstärkare klass A
1600kr

tack på förhand

/n

"det är nog inte så många som äger sonus men att vara hifiintresserad och inte gilla sonus faber är nog fullkomligt omöjligt" - Ekma

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2002/08/29 :  08:10:44  Show Profile Send EAR a Private Message
100 watt klass A.Någon skämtar med dig 10 Watt skall det vara.
1600 kr är ju inte speciellt mycket pengar så om du tycker att den hörs bra tillsammans med dina övriga grejor så varför inte.Tänk bara på att rörförstärkare behöver nya rör ibland som kan kosta en del pengar

<<QUAD-Klubben Vi har rätt-Ni har fel>>
Nostalgi är kul och rören glöder
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2002/08/29 :  08:18:09  Show Profile Send niklass a Private Message
hehe ja jag kunde väl nästan tro det... iom att edison 20 (22?) är på 14 watt eller ngt sånt så trodde jag väl nästan att det inte var 100 w som denna lillebror kunde kräma ur sig.

/n

"det är nog inte så många som äger sonus men att vara hifiintresserad och inte gilla sonus faber är nog fullkomligt omöjligt" - Ekma
Go to Top of Page

StefanN
Starting Member

28 Posts

Posted - 2002/08/29 :  15:08:05  Show Profile Send StefanN a Private Message
Är inte börsen allt för tom är det väl bara att slå till. Sämre än 1600 pengar låter det inte. Förutsatt, som ovan, att du inte har allt för jobbiga högtalare.
/Stefan

Go to Top of Page

Stefan N
Starting Member

5 Posts

Posted - 2002/08/29 :  16:53:04  Show Profile Send Stefan N a Private Message
Håhåjaja...

Till Stefan ovan: Min gode man, två medlemmar som båda undertecknar med "Stefan" och använder signaturerna "StefanN" respektive "Stefan N" är nog tyvärr tämligen dömt att orsaka en del förvirring. Mig gör det inte så där särdeles, då jag nästa aldrig skriver här, men det kanske besvärar dig?

Ett riktigt i-lands problem detta (jmfr svälten i Afrika, kriget i Tjetjenien, kronprinsessans dyslexi, osv), men det kan ju vara bra att känna till.

mvh
Stefan

Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2002/08/30 :  08:59:50  Show Profile Send niklass a Private Message
ok tackar stefanN,

får väl ta mig en lite noggrannare funderare på det då...

/n

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000