| Author |
Topic  |
|
|
niklass
Member

508 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 07:57:09
|
Hej på er, jag undrar vad detta är? eller ja jag vet ju att det är en rörsförstärkare, men vilka eventuella kvaliteer eller brister har den, och är 1600 kr ett bra pris för denna hifi-utrustning.
Edison 18 100 watt rörförstärkare klass A 1600kr
tack på förhand
/n
"det är nog inte så många som äger sonus men att vara hifiintresserad och inte gilla sonus faber är nog fullkomligt omöjligt" - Ekma |
|
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 08:10:44
|
100 watt klass A.Någon skämtar med dig 10 Watt skall det vara. 1600 kr är ju inte speciellt mycket pengar så om du tycker att den hörs bra tillsammans med dina övriga grejor så varför inte.Tänk bara på att rörförstärkare behöver nya rör ibland som kan kosta en del pengar
<<QUAD-Klubben Vi har rätt-Ni har fel>> Nostalgi är kul och rören glöder |
 |
|
|
niklass
Member

508 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 08:18:09
|
hehe ja jag kunde väl nästan tro det... iom att edison 20 (22?) är på 14 watt eller ngt sånt så trodde jag väl nästan att det inte var 100 w som denna lillebror kunde kräma ur sig.
/n
"det är nog inte så många som äger sonus men att vara hifiintresserad och inte gilla sonus faber är nog fullkomligt omöjligt" - Ekma |
 |
|
|
StefanN
Starting Member
28 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 15:08:05
|
Är inte börsen allt för tom är det väl bara att slå till. Sämre än 1600 pengar låter det inte. Förutsatt, som ovan, att du inte har allt för jobbiga högtalare. /Stefan
|
 |
|
|
Stefan N
Starting Member
5 Posts |
Posted - 2002/08/29 : 16:53:04
|
Håhåjaja...
Till Stefan ovan: Min gode man, två medlemmar som båda undertecknar med "Stefan" och använder signaturerna "StefanN" respektive "Stefan N" är nog tyvärr tämligen dömt att orsaka en del förvirring. Mig gör det inte så där särdeles, då jag nästa aldrig skriver här, men det kanske besvärar dig?
Ett riktigt i-lands problem detta (jmfr svälten i Afrika, kriget i Tjetjenien, kronprinsessans dyslexi, osv), men det kan ju vara bra att känna till.
mvh Stefan
|
 |
|
|
niklass
Member

508 Posts |
Posted - 2002/08/30 : 08:59:50
|
ok tackar stefanN,
får väl ta mig en lite noggrannare funderare på det då...
/n
 |
|
| |
Topic  |
|