Author |
Topic |
|
mr. Triatic
Member
1476 Posts |
Posted - 2003/10/01 : 21:59:48
|
tjena gubbs och gums! tänkte "tjacka" en C500-försteg och två P500-steg att tweaka lite på, någon som har en uppfattning om ljudet i dessa burkar i grundutförande, är det helt bortslösade pengar att ge sig in och modifiera dom eller finns det potential?
-kom gärna med tips på andra burkar som låter bra i "grundutförande", som man kan ge sig på att skruva i.. |
Livet är för kort för mono |
|
MartinH
Audiotrade
3778 Posts |
Posted - 2003/10/01 : 23:44:16
|
Cambridge är bra produkter för pengarna, men har enl mig en lite ljus och spretig karaktär. Lite platt ljudbild i cd spelaren, och detaljer men lite stel i sin framtoning..
Men som sagt för pengarna bra köp då det mest i prisklassen inte är så mycket att hänga i julgrannen. Och ska man in och fixa lite så kan det nog bli rätt trevligt. |
|
|
mr. Triatic
Member
1476 Posts |
Posted - 2003/10/03 : 10:47:14
|
jo, lite platt framtoning har CD:n, det måste jag hålla med om, jag köpte en D300 för ett tag sen och moddade den litegrann, nya opampar, stabbigare nätdel, la till lite skärmning, bytte kondingar medmera, då hände det grejer.. låter riktigt trevligt numera! tanken var att jag skulle handla på mig en komplett stapel med cambridgeprylar och tweaka till dom också. hoppas att det finns plats i försteget till att trycka ner en rörbuffert för att värma på ljudet lite..?
Förslag på någon annan prisvärd combo att skruva i?? |
Livet är för kort för mono |
|
|
|
Topic |
|
|
|