HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Erfaringer med å handle fra Rene i Danmark ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LydMekk
Member

109 Posts

Posted - 2003/09/26 :  15:49:38  Show Profile Send LydMekk a Private Message
Har noen erfaring med å handle via Rene i Danmark ?

http://www.vassagohifi.com

Lurer på en forsterker fra ham, men er litt usikker på om jeg skal handle.

Lemme know!

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/09/26 :  16:04:21  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Fick erbjudande om att köpa en Gryphon Adagio av honom för omräknat 60900. Den kostar 62000 här i stan, skulle ju tusen gånger hellre köpa den från en "riktig" handlar. Några bra priser har jag inte fått hittills.....

Däremot är det nog 100% säkert och grejorna är säkert i det skick han beskriver, Rene handlar så pass mycket så skulle folk inte varit nöjda eller upplevt honom som oärlig skulle han blivit kortlivad i branschen, nu förfaller det inte var så utan han handlar på och det indikerar att det är en man att lita på och att han är ärlig. Får man bara ett bra pris så skulle jag inte tveka att handla av honom.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2003/09/26 :  22:27:37  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Jag köpte ett par Mirage M1si av Rene i somras. De var i de skick han utlovat och gick bra att provlyssna vid besök. Dock var de några år äldre än vad han sagt per e-post, det fanns ett kvitto från en butik i Stockholm. Jag tycker inte att det gjorde så mycket på ett par såpass gamla högtalare. Det är sällan man ser några sådana högtalare till salu och priset var bra.

Jag hade varken tid eller pengar att hämta dem omgående. Rene erbjöd sig då att "gjemme" dem åt mig, utan handpenning, vilket han också gjorde. Det verkar som han har goda kontakter och handlar i flera länder i Europa, dock sker det hela hemma hos honom.

Om man åker från Sverige får man ta med i beräkningen att bron över Stora Bält kostar 700-800SEK t.o.r., jag kommer inte ihåg exakt.
Det är inte helt lätt att hitta Renes hus, det är lite rörigt med gatorna i det området...

Erik Nyström
Mitt system eller här

Edited by - Mirage on 2003/09/26 22:28:29
Go to Top of Page

jesse67
Member

87 Posts

Posted - 2003/09/27 :  08:06:35  Show Profile Send jesse67 a Private Message
Jag har handlat lite kablar utav Rene och det har gått bra, inga problem!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/09/27 :  08:31:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Rene är imho en seriös kille som har bra priser.

Vänligen, P

P.S. Vilken av alla hans underbara förstärkare är det du funderar på?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister


Edited by - Pac on 2003/09/27 08:32:25
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2003/09/27 :  09:47:39  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Angående frakt från Rene kan jag tillägga att det verkar som han besöker Sverige då och då, han erbjöd sig nämligen att ta med högtalarna åt mig (skulle till Stockholm). Jag hade dock ändå ärende söderut, och ville gärna se dem först.

Jag är inte hemma på priser på allt han säljer, men vad jag sett av t.ex. Mirage-högtalare har priserna varit bra.
Om man söker något särskilt tror jag det kan var värt att skicka honom en förfrågan, han verkar som sagt ha goda kontakter.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000