HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 stressköp... Hjälp!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mac
Member

286 Posts

Posted - 2003/09/26 :  07:48:41  Show Profile Send mac a Private Message
Hej kära medlemmar. Jag har ett problem. För tillfället använder jag en gammal receiver från Tandberg. En av de värre de gjorde och har 85 Watt per kanal och hyffsat ljud. Problemet är att höger kanal har slutat fungera. Orkar inte laga skiten en gång till... Så nu behöver jag en ny stärkare och det så fort som möjligt. Har kraftigt begränsad budget för tillfället så... under 3000 är önskvärt. Så länge de inte finns i Karlstad så kommer jag inte att lyssna på den, utan direkt beställa från den butik som har en hemma för snabb leverans.

I utrustning har jag en Pioner DV360 och HFLS-1. Stärkaren jag ska köpa nu är tänkt att bytas inom ett år om jag inte blir nöjd vill säga. (Behöver CD framöver också, men en sak i taget)

Allternativ jag funderat på:
Cambridge A500 förstärkare (SEK 2495)
Marantz PM4200 (SEK 3500) (över budget, men finns i Karlstad)

Någon som har varit i kontakt med någon av dessa förstärkare? Någon som har förslag på andra förstärkare i den prisklassen? Skippa förslag på begagnat om du inte vet någon som har en till salu (fjärrkontroll är ett måste). Jag lyssnar bara på DC, så jag behöver ingen Phono.

Troligtvis lånar jag hem Marantzen över helgen. Vill inte ha en ljudlös helg med mina färska HFLS-1.

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/09/26 :  09:07:27  Show Profile Send dole a Private Message
Kör på Cambridgen den låter ok för pengarna. Annars beg Nad, Rotel eller Proton kan vara att rekomendera.

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2003/09/26 :  10:21:07  Show Profile Send bjarne a Private Message
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=15807 borde bli nå't i din prisklass
Go to Top of Page

mac
Member

286 Posts

Posted - 2003/09/26 :  10:56:09  Show Profile Send mac a Private Message
Vad är ett lämpligt pris på en HK680 då? Kanske kan få en HK670 för 3500:- i min hemregion. Lämpligt?
Go to Top of Page

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2003/09/26 :  10:58:49  Show Profile Send Larsen a Private Message
Stressköp inte utan passa på att hitta vad du söker.
Vart i Karlstad bor du?
Om det "driter" sig för dig så har jag en NAD 7240 Receiver som står, men ändå inte är till salu. Tänkte på ett helglån i så fall... och det är bättre än inget alls.
Skulle även vara intressant att lyssna på HFLS-1

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

mac
Member

286 Posts

Posted - 2003/09/26 :  11:14:27  Show Profile Send mac a Private Message
Larsen: du har PM

Har länge velat ha en ny förstärkare och har nu fått en anledning. Tyvär har jag inte riktigt budget just nu att köpa det jag vill ha. Måste för det troligen lägga upp en sparplan. Eventuellt köpa på avbetalning, men gillar det inte riktigt. Funderar därför på att köpa något halvbra tills dess jag har råd att köpa något bättre. Är själv emot stressköp, men ibland kan det vara ett bra sätt att få tummen ur ändan så det blir något.
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2003/09/26 :  12:09:56  Show Profile Send bjarne a Private Message
hk 680, max 3kkr skulle jag säga
På ref audio står det en beg 690 för 4kkr (det gjorde det iallafall för nån vecka sedan.)
670:an börjar ju bli billig nu - tror den går på ca 3500:- på nätbutikerna numera.

Har du kollat om Stereo har något hemma? Tyvärr har domju inte sitt beggade på nätet längre.
Go to Top of Page

patrikpolly
Numera pwrdesign

244 Posts

Posted - 2003/09/26 :  12:20:43  Show Profile Send patrikpolly a Private Message
Cambridgen är ok, men vet inte hur trögdrivna HLFS-1 är...
Go to Top of Page

mac
Member

286 Posts

Posted - 2003/09/26 :  12:58:04  Show Profile Send mac a Private Message
Var in på Stereo för en vecka sedan. Då hade de inget kul hemma. Tänkte åka förbi där efter jobbet och kolla. Kan nog låna en förstärkare över helgen, så nu har paniken dämpats lite
Go to Top of Page

mac
Member

286 Posts

Posted - 2003/09/26 :  17:04:16  Show Profile Send mac a Private Message
Ja, då har jag varit och tittat i den lokal HiFi affären Stereo. De hade inget roligt förutom två Thulestärkare som var demokörda. Skulle få "Thule IA 60" för SEK 4000. Åsikter om denna stärkare. Är det något att ha? Åker nog dit i morgon och provlyssnar och eventuellt lånar hem. Nu som hört denna stärkare och jämfört med andra. Vad tykte ni?
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/09/26 :  21:15:21  Show Profile Send pak a Private Message
så det finns allså fler värmlänningar här,det var ju skönt att se.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/09/26 :  21:22:18  Show Profile Send Bravo a Private Message
Thule tycker jag är seriösa, frågan är bara vad man är ute efter, men lyssna är ett måste.

Bravo
Go to Top of Page

mac
Member

286 Posts

Posted - 2003/09/26 :  23:46:45  Show Profile Send mac a Private Message
Läste någonstans att Thulen ska vara lite "bastung". Någon som har erfarenheter med denna förstärkare. Även om jag ska lyssna på den är det ju bra att höra nadras åsikter, då jag inte kommer kunna jämföra den med andra förstärkare (liten butik).
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000