HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 En pengafråga... bl.a
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Andi
Starting Member

14 Posts

Posted - 2003/09/24 :  20:10:04  Show Profile Send Andi a Private Message
Hallå!
Hade tänkt byta upp hela mitt gamla system, som nästan rakt igenom består av onoff elektronik från min högstadietid, förutom mina kära 1210:or då.
jaja min fråga är iaf om det är lika bra att lägga "lite" mer pengar på lite dyrare produkter, än att drabbas av bytarviruset och hela tiden byta upp sig, det gör man väl kanske iofs ändå
mitt exempel är iaf det här.
har varit och lyssnat lite på Primares I20 stärkare tillsammans med Audiovector M3 vilket jag tyckte var en grym förbättring med vad jag har nu.
Men om man nu har pengarna tycker ni man ska satsa på den lite dyrare A30.1 och kanske Audiovector M3 super. Det handlar ju "bara" om 13000:- men vad är det för en hårt arbetande elektrikerlärling
Jag är kanske lite insnöad på det här med Primare och Audiovector förresten, men jag tyckte det lät riktigt bra ihop.
Jag tacker för mig!
Lev Väl!


€riC
Member

266 Posts

Posted - 2003/09/24 :  20:39:36  Show Profile Send €riC a Private Message
1210:or?
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/09/24 :  20:41:05  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Technics omåttligt populära skivspelare för Dj-bruk. Ringer det nån klocka nu då??

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/09/24 :  20:42:55  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message
mmm sånna ska man ha, 3st :)

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2003/09/24 :  20:57:17  Show Profile Send drkim a Private Message
Satsa du på den dyrare anläggningen, vanliga M3 låter inte så kul enligt mig - men redan i super utförande så är det en helt annan högtalare. A30.1 är en mkt trevlig och förmodligen en av de snyggaste förstärkare jag någonsin ägt, har även haft en A20 och M3: orna kommer må bra av den extra kraften hos A30.1 - även om inte den heller räckte riktigt hos mig

Lycka till!

MVH
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

csh
Starting Member

18 Posts

Posted - 2003/09/24 :  21:11:42  Show Profile Send csh a Private Message
Håller med drkim angående högtalarna. M3 super är bra mycket trevligare än vanliga M3.
Go to Top of Page

€riC
Member

266 Posts

Posted - 2003/09/24 :  21:12:35  Show Profile Send €riC a Private Message
MaxMartin - Aha! Jo, jag har hört talas om såna...
...och sett såna och lyssnat på såna och vid ett par tillfällen funderat på att köpa en sån!
Så det riger en klocka nu!
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/09/24 :  21:24:03  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Instämmer också om att det är Super modellen du ska upp på hellre. Kör själv Primare produkter ihop med M3 Avantgarde med väldigt lyckat resultat.

Kolla annonssajter efter beg Audiovector också till bra pengar. Alternativet är ett åar stativare och sen komplettera med en sub tex.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2003/09/25 :  15:40:15  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Kan man inte driva M3 Super med en Primare I20 då?
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/09/25 :  15:42:27  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Jag körde mina M3 Avantgarde med en I20 innan och det funkar absolut men klart att det aldrig skadar med mer effekt. M3:orna är rätt så lätt drivna och inte heller så extremt känsliga vad som driver dom som många andra högtalare ibland är.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Andi
Starting Member

14 Posts

Posted - 2003/09/25 :  16:17:26  Show Profile Send Andi a Private Message
tackar för alla svar. just nu lutar det åt A30.1 och M3 super, ska bara jobba ihop lite mera pengar. det är ju inte billigt att flytta hemifrån heller.
Men välljudet är ju viktigast


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000