HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 ZAPsolute Mk4
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2003/09/24 :  10:45:41  Show Profile Send orthanc a Private Message
Ni alla ZAPsolute älskare/hatare vad har ni att säga om för och slutsteg.
Är detta så bra som många skriver. Vore roligt om ni delade med er av erfarenheter.
Vad är det för pris, ny som begagnad?



Undersöker för tillfälle.

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/09/24 :  11:09:34  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Innan någon annan skriver en bra värdering av dem så kan jag bara skriva om mitt. Jag har inte testat så mycket annat, men just nu finner jag ingen anledning att vara missnöjd med mitt tvärtom så fungerar det väldigt bra.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2003/09/24 :  12:01:54  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag har bara slutsteget och är nöjd med det. Ljudet är underbart i mitt system, utseendet är väl...nja inte den bästa sidan. Byggkvaliteten är Ok men inte mer.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/09/24 :  12:23:14  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag har sett exempel på både bättre och sämre hopsättningar av dom
här stegen. Vad gäller ljudkvaliten så är den mycket bra, jag gillar
dom i alla fall.

LC.audio har en drive på färdigbyggda ex just nu, 9999dkr.

”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”

- Olof Palme
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/09/24 :  13:36:13  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Det steg som LC audio säljer på sin drive är väl 2*50w klass A. Det steg jag har och även tror ex. Micke Y samt PAC? har är 2*80w dualmono klass A. Vilket tidigare legat runt 4-5000:- mer än 2*50watts varianten.

Rent generellt tror jag 2 * 80w låg färdigbyyggt på 23 500:- och som byggsats runt 18 000:-, på beg marknaden ligger de allt mellan 8-10 000:-. Rent byggkvalitets mässigt så finns det säkert sämre, mitt steg är byggt av en duktig byggare och det finns inget att klaga på på byggkvaliten snarare tvärtom är det gediget byggt. Utseendet kanske har mer att önska men det är inte därför jag har mitt steg.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

COP
Member

82 Posts

Posted - 2003/09/24 :  14:53:09  Show Profile Send COP a Private Message
Begagnatpriset borde variera ganska mycket då det finns flera olika startsatser. Allt från 2 kanaler med nätdel till färdigbyggda från fabrik med garanti. Det är bara att läsa på LC-Audios hemsida och räkna ihop vad det aktuella slutsteget skulle kosta att bygga. Sen är det antagligen svårare att värdera personen som har knåpat ihop steget och vad exempelvis en snygg låda är värd!
http://www.lcaudio.dk/sverige.htm
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/09/24 :  14:54:12  Show Profile Send n/a a Private Message
Mangew, hoppas du ursäktar att jag lånar bilden på ditt steg men
det är definitivt ett av dom bättre hopsatta jag har sett. Snyggt.


”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”

- Olof Palme
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/09/24 :  14:56:54  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Dahlberg: du är så välkommen att göra det, hade tänkt visa det själv men slapp det då...


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2003/09/24 :  21:13:17  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Mitt är byggt av LC Audio och är ett 2x80W dual mono steg. Jag har inte hittat något slutsteg som för dessa pengar erbjuder en så hög upplösning och avslappnad total kontroll över musiken. Ingen onarturligt uppblåst ljudbild eller andra konstigheter heller.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2003/09/25 :  20:20:09  Show Profile Send orthanc a Private Message
Tack för alla inlägg! Roligare att höra vad ni som har säger, istället för alla dessa Hifi-tidnigar osv.

Mvh

Anders

Undersöker för tillfälle.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000