HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Ny Emmylou Harris
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/09/23 :  18:57:14  Show Profile Send svejk a Private Message
Har låtit den få gå två varv. En väldans bra skiva. Når inte upp till Wrecking Ball, men hur många skivor gör det? Lite "enklare" än Wrecking och Red dirt girl. Ljudmässigt som vanligt med denna kvinna toppklass. Denna Dam har haft en speciell plats hos mig sedan jag första gången hörde de magiska duetterna med Gram Parson. Höstens platta? Ja hos mig är det nog på det vänstret.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/09/23 :  19:24:05  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Låter mycket trevligt. Får ta och handla lite på lunchen imorgon då.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2003/09/24 :  09:39:11  Show Profile Send John a Private Message
VARFÖR fick man inga biljetter till Cirkus

/en lite ledsen john

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/09/24 :  09:41:18  Show Profile Send 10 a Private Message
Om det är någon tröst, John, blev jag också utan. Jag var ändå tidigt ute, så de måste ha gått blixtsnabbt! Eventuellt blir det att plocka upp en biljett utanför, är det någon som har känsla för hur mycket pengar det kan tänkas bli?
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/09/24 :  10:27:50  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Ser man på! En gammal favorit! Wrecking Ball är en märklig inspelad skiva, men helt klart intressant!

E. Harris är en gammal dam, vilket man blir påminnd om såfort hon syns på exempelvis David Letterman Show.

Oavsett vad, så är det ju intressant med lite nytt från henne!

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2003/09/24 :  10:41:03  Show Profile Send John a Private Message
Å sedan så är ju inte "kräkpojkarna" helt fel heller... Buddy Miller är lite träig kanske, men en rackare på countrylicks! Gammal är äldst, eller hur var det?
Fan, man måste väl hänga utanför där då... har ingen riktig vana av det. Hur funkar det?
/en fundersam john

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/09/24 :  12:10:56  Show Profile Send 10 a Private Message
Jag har inte heller någon vana, men jag antar att svartabörshajarna (dramatiskt!) går runt och kränger sina biljetter utanför. Frågan är bara hur dyrt det kan tänkas bli och hur långt man är beredd att gå...
Go to Top of Page

JesseX
Member

327 Posts

Posted - 2003/09/24 :  14:48:58  Show Profile Send JesseX a Private Message
Själv är jag nog mer för en akustisk och mer avskalad ljudbild. "Spyboy live" tycker jag är en mer intressant skiva än "Wrecking ball" även om den förstås inte är dålig.

"Roses in the snow" är nog den av hennes skivor som jag tycker är allra bäst.

Om den nya skivan är mer avskalad än Wrecking ball och Red dirt girl borde kan kunna vara riktigt bra.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000