HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Konserttips: Heather Nova 22 sept.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/09/21 :  13:47:30  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
Jag vill verkligen rekommendera er att gå och se Heather Nova på Cirkus i Stockholm nu på måndag (imorgon), det finns ett fåtal platser kvar. http://www.ticnet.se/

Jag såg henne i Köpenhamn igår (lördag), vilken konsert... hennes röst får vem som helst att bli knäsvag. Så underbart vackert!

Så gå och lyssna!

Edited by - gudmundsson on 2003/09/21 13:50:23

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/09/21 :  21:10:39  Show Profile Send mucke a Private Message
Tjena gudmundsson mucke här.

Gissa vem som har plåtar till i morron
Ska bli jävligt nice att se henne live
Det får man inte missa. Hon är ju inte i Sverige för ofta.

Mvh Mucke.

Edited by - mucke on 2003/09/21 21:13:01
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/09/21 :  23:06:28  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
mucke: ah... trevligt, trevligt :)
Du har alldels rätt, gillar man Heather Nova det minsta så ska man gå och lyssna på henne,
kan nästan lova att man kommer att älska henne när man går därifrån

Det var i och försig första gången jag såg henne så jag vet inte hur hennes andra konserter har varit,
men denna var iaf jättebra

kom på mig själv att jag gick och nynande på hennes låtar på väg till centralen i Köpenhamn :)

Funderade ett tag på att sticka upp till Stockholm och se henne igen, men jag har studier att tänka på.
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/09/22 :  08:30:01  Show Profile Send mucke a Private Message
Jag har inte heller sett henne förut, fast folk som har säger att hon gör sig bäst live.
Vad körde hon för låtar?
Var det bara från nya plattan eller körde hon nått gammalt matrial?

Mvh Mucke.
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/09/22 :  13:40:53  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
Hon körde både nya och gamla låtar, det var en bra blandning.
Kan verkligen hålla med om att hon gör sig bäst live.

Jag är dålig på låtnamn, men det var låtar från dom flesta skivorna, saknade iaf inga låtar.
Konserten höll på i ca 1h 30min och hon blev inropad 2 ggr.

Ah så får jag inte glömma, hon är vackrare i verkligenheten!

Edited by - gudmundsson on 2003/09/22 13:42:04
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/09/22 :  13:54:16  Show Profile Send mucke a Private Message
Det tvivlar jag inte en sekund på. Jag har ju några live uppträdande på vcd så jag vet att hon ser mycket trevlig ut.
Nu börjar det att dra ihop sig lite smått.
Vi ska åka in till stan om några timmar och käka lite innan, Kanske slinker ner nån bärs oxå
Man har ju semester i morron så man har lite tid på sig att komma i form igen

Mvh Mucke
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/09/23 :  08:39:52  Show Profile Send mucke a Private Message
Japp.
Då har man sätt Heather live. Kan säga att det var klart bättre än jag hade trott.
Det var rysningar i snudd på 1 tim 30 minuter.
Den tjejen kan verkligen sjunga. En liten bonus var när Daniel eskobar dök upp och sjöng someone new med Heather.
Tycker synd om dom som inte var där. tyvärr så kommer det nog dröja länge innan hon dyker upp här i Sverige igen, om ens överhuvudtaget.
Hon har ju fyllt 35 år och är nu gravid så hon har nog fullt upp ett tag fram över.

Mvh Mucke.
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/09/23 :  12:18:13  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
Ah fy fasen... måste varit läckert när dom sjöng someone new, nu ångrar jag mig ännu mer att jag inte åkte till stockolm och såg konserten.

Men mucke, vad är det man säger?! Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!
Jag är iaf beredd på att flytta på mig en bit för att se hennes nästa konsert, de är det värt.
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/09/23 :  18:25:16  Show Profile Send mucke a Private Message
Absolut. Ska vi dra till Paris. Det är väl det ända giget som det finns plåtar kvar till
Ärligt talat så kändes det lite vemodigt när man knalla hem efteråt.
Giget gick så fort och det kommer att ta så....... lång tid innan man får höra hennes ljuva stämma igen.
Man får väl uppgradera stereon så det låter som live hmff
Det finns en snubbe på novaforum som har sett Heather Nova 35 gånger.
Jag tyckte att han verkade lite smått besatt, men nu så här efteråt så förstår jag honom fullständigt.

Mvh Mucke.


Edited by - mucke on 2003/09/23 18:28:14
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/09/24 :  00:00:40  Show Profile Send gudmundsson a Private Message




Jag är ingen mästerfotograf, och kameran jag använder har en rätt kort räckvidd på blixten, där av den sunkiga kvaliten.
Och dom fotona som jag tog utan blixt blev väldigt dåliga... :/ hade inget bra stöd för att hålla kameran still.

tja... Paris vore inte helt fel

Oj, 35 ggr... det är en hel del, men klart väl investerade pengar
mucke: Har du url till Heather Nova forumet?
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/09/24 :  11:59:58  Show Profile Send mucke a Private Message
Din rackare där, Man får ju inte fotografera
Jag glömde min kamera i all upphetsning.
Tack för bilderna, dom åker in i Heather mappen.
Det verkar som om du hade ganska bra plats om man
tittar på bilderna.
Vi satt på 10:de bänkraden.

Här har du urlen : http://www.novaforums.com/

Ps Jag kör samma nickname där oxå.

Mvh Mucke

Edited by - mucke on 2003/09/24 12:22:01
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/09/24 :  17:50:13  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
Det stod faktiskt inget om att man inte fick fotografera, plus att dom sa inget när jag tog med mig ryggsäcken in lokalen.
Det enda jag såg förbud emot var, mobiltelefoner och rökning (vilket var lite förvånade med tanke på hur mycket danskarna röker, inte undra på att dom bara är 4 miljoner).

Men om det nu var förbud så känns som om det var värt att ta en rövare bara för att få med sig ett litet minne hem

Vet faktiskt inte vilken rad vi satt på, men tillräckligt nära och tillräckligt långt ifrån högtalarna.

Tack för adressen!
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/09/24 :  18:24:29  Show Profile Send mucke a Private Message
Kan även rekommendera den här siten :http://www.heathernovalive.com/index.htm
Finns lite godis att ladda ner.

Mvh Mucke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000