HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kvot - HW vs SW
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HenkesHiFi
Member

60 Posts

Posted - 2002/08/26 :  22:17:00  Show Profile Send HenkesHiFi a Private Message
Kryptisk header med flit...

Vad som slog mig i ljuset av mina Soundcarebestyr och prylorienteringen i största allmänhet bland Hifi-people, var att jag och kanske många andra har lite lustig fördelning av spenderandet på hårdvara vs mjukvara.

Jag har det senaste året köpt skivor för ca 3 000 kr. Jag har köpt saker syftandes till att spela av dessa skivor för det tiodubbla och drygt det. Nu är det lite taskigt jämfört ty sett över några år framöver blir nog förhållandet lite mindre skevt men ändå!

Det är ingen jämlikhetshets som kommer här några veckor innan valet men det vore kul att sondera hur ni andra spenderar och resonenerar? Merparten av oss har troligen ändliga resurser och tvingas prioritera, kanske gör man fel? Jag kunde ha köpt 6 CDs i st f mina senaste prylar, de 8 Soundcares'n....

Har en polare som har 5 000 skivor ca, vinyl och CD. Har personligen 500...who's the wise guy? :)

Henke

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/08/26 :  22:24:04  Show Profile Send matson a Private Message
Hej!
Det var uppe nåt liknande för ett tag sen:
http://www.hififorum.nu/topic.asp?ARCHIVE=&whichpage=1&TOPIC_ID=1845

Mvh/Mats
"The lack of imagination, as well as the lack of experience, is the road to mediocrity and stagnation
Go to Top of Page

Jonas N
Member

289 Posts

Posted - 2002/08/27 :  00:12:16  Show Profile Send Jonas N a Private Message
Spenderar f.n. 0 kr på HW och 0 kr på SW.
Är jag nöjd med det jag har? -Nej!
Har skridit in i ett slags stillestånd. Vart går jag från här?*

*Where do I go from here?

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000