HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 TDL RTL 3, bra begagnatköp ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

baskaggen
Starting Member

1 Posts

Posted - 2002/08/26 :  22:13:12  Show Profile Send baskaggen a Private Message
Hej, första inlägget :)

Jo jag har blivit erbjuden ett par begagnade RTL3or golvhögtalare för ca 3000kr. Jag tyckte det var ett bra ljud i dem men är lite orolig för min tänkta hembioutbyggnad(center + bakhögt) då jag förstått att TDL ej finns mer. Finns det andra märken man kan titta(lyssna) på för att få en bra sammstämmighet med dessa RTLer.. eller ska jag bara glömma det hela. jag kan möjligtvis får ner RTLerna några 100lappar till..

drivningen kommer troligen bli Denons 1602 om det nu skulle ha något negativ/positivt mot dessa RTLer

mvh
Jonas

Edited by - baskaggen on 2002/08/26 22:58:3

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/08/26 :  23:14:07  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Hej baskaggen och välkommen!

RTL3 var en ganska hyfsad högtalare som nog kan vara ok beggad i gott skick (3.000:- lite dyrt?).
Men ska du bygga hembio, köp något annat! Det blir jobbigt att försöka martcha massa udda grejor. Det gåt men....
Köp ett par frontar som det finns passande centrar till. De behöver iofs inte vara nya.
Lycka till!

//StefanZ
"Art is just short for Arthur
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000