HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ngn som testat "gamla" TranspCable mot nya?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/09/17 :  21:54:07  Show Profile Send K-man a Private Message
Det sägs ju att de nya Transparentkablarna skall var "revolutionerande" mot de "gamla"... är det ngn som testat? Jag undrar då framförallt över högtalarkablaget... Plus, Super och Ultra...

\\K-man

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/09/17 :  23:14:52  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Hej K-man!

jag kan egentligen inte svara på om Transparent är bra etc eftersom jag säljer prylarna. Men "revolutionerande" kan vara ett starkt ord.

Hemma har jag någon nivå i alla 3 generationerna (Super-nivån) och det är en klar skillnad mellan de 3. Nyaste MM-tekniken innebär att rubbet är omgjort. Ledare, arealer, filterteknik, materialval både i boxar och höljen... Nog har det pysslats en hel del.

Sedan är det upp till var och en att lyssna sig fram till om det man hör när man tagit hem snoddarna i sin egen anläggning är värt slantarna, det måste man avgöra själv.

Att det är en klar nivåskillnad mellan de äldre och den nya generationen kan jag dock intyga.

mvh

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/09/18 :  08:27:00  Show Profile Send K-man a Private Message
Hej Sladd!

Misstänkte väl att du skulle "poppa upp"

Då blir jag mao tvingad att testa själv...oj så tråkigt då

....vad jag var lite ute efter var om det var så pass stor skillnad så att en nivå som man tidigare "underkänt" nu kan bli inröstad i anläggningen....och det låter nästan som det....

Då var ngn vecka till räddad
\\K-man

Edited by - K-man on 2003/09/18 08:29:08
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000