Author |
Topic |
|
trancelerate
Starting Member
43 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 22:28:50
|
Äntligen har man fått sina nya högtalare med posten. Leveransen från fyndbörsen var mycket snabbt, 2 dagar. Men postens övergång till det system som innebär att olika serviceaffärer skall fungera som postkontor krånglade till det hela avsevärt. Vill bara påpeka att jag är en nybörjare inom både Hifi och även inom att recensera produkter. Så denna resensionen kanske inte skall tas på högsta allvar. Jag vill bara dela med mig nu efter den heta debatten om denna högtalaren.
Ljudet är mycket bra jämnfört med mina Genexxa GX1000. Ljudet är mycket renare och med mycket mera detaljer. Det känns som om ljudet är mer levande i de nya högtalarna jämfört med mina genexxor. På genexxorna var ljudet stelt och obalanserat (Har jag insett nu! =D) På proson högtalarna är allt mycket renare. Basen är mycket fastare, kontrollerad och mycket mer lättdriven. Man behöver inte dra på volymen för att man ska få lite bastryck i väggen. Samtidigt så klarar de hög volym, mer än nödvändigt enligt mig - utan att tappa klarheten i ljudet. De två 6,5" basarna presterar mer än jag trodde var möjligt vid den storleken. Faktum är att de spöar(!) mina dubbla 10" som satt i mina genexxor. Basen i genxxan tenderade att vara nervös och okontrollerad vid hög volym och mycket låga frekvenser. Någon sådan baksida finner jag inte hos proson, där orkar basen med snabba attacker, stannar tvärt och fast. Så jag är enbart positivt till mitt köp av mina nya proson högtalare. Men jag tror inte att jag skulle ge 5000:- (ord pris) för dem. 2000kr anser jag som ett klipp. Kanske även 3000:- Mina förra genexxor kostade 2000:- och proson högtalarna spöar dem lätt.
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2002/08/25 : 23:14:52
|
Kul att du är nöjd, du får återkomma när dom är riktigt inspelade och du lyssnat in dig på dom. Brukar ta ett tag innan ljudet "släppt" på nya högtalare.
För många Citroener är inte nog |
|
|
neriks