HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Holfi Feet's
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/08/25 :  20:57:49  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan!

Efter lite diskussioner med Holfi så kom det ett PS i ett mail "Vi skickar dig ett par test-fötter - tycker du om dom köper du dom, annars får du skicka tillbaka fötterna.".

Bra tänkte jag - skostorlek 43 beställdes - och så mailade jag iväg adresen.

Fötterna trillade ner i lådan i förra veckan. Det var tre olika sorter, anpassade för vikter och olika hifiprylar;
* högtalare
* elektronik

Jag tänke stilla att min bänk på 130kg för nog inte vidare så mycket vibrationer...så det blir nog ingen skillnad.

Först ut vad cd'n.
Aktuell skiva var Pinetop Perkins. Har inte funkat så där bra...lite märklig inspelning. Vidare har jag saknat lite "musikalisk glädje" via denna och andra skivor av Telarc
.
1) Nåväl - pause'a på cd'n, in med fötterna, tillbaka i lyssningsfotöljen och PLAY.
JÖSSES! Det var lite drag i denna skivan iaf! Munspelet börjar ju ordna till sig och verkligen låta som ett instrument!
2) Pause och bort med fötterna - ljudet rasade till det "gamla"
3) In med fötterna, lyssna - jopp, #1 stämmer!
4) Mer musik.
5) In med fötter under förstärkaren - jo nu du. Munspelet står nu tydligare (njäe, inte själva munspelet, men musikern och det låter mer äkta, menar jag) i rummet och det låter mera, ja, munspel!

Vidare kommer basen fram tydligare, och ljudbilden har tagit ett par steg utåt åt alla håll - men med bibehållen och/eller förbättrade fokus.

Vet inte pris än på dessa fötter. Får nog reda på det snart...men dom stannar kvar här!

Ps. Skall testa under ett par högtalare framöver... Ds.

Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu

If I could tell the world just one thing, It would be that we're all ok
And not to worry 'cause worry is wasteful, And useless in times like these
- Jewel, Hands

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/08/25 :  21:43:47  Show Profile Send krelle a Private Message
Hallo, du har inte möjlighet att ta ett foto på dessa fötter? Jag var inne på holfis hemsida men kunde inte hitta några bilder, skulle va kul å se hur de såg ut..... Mvh Krelle

Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/08/25 :  22:27:46  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan!

Det kommer nog upp bilder snart. Jag har inga tyvärr.

Priset per påse är 395kr.

Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu

- Jewel, Hands
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2002/08/29 :  21:06:36  Show Profile Send arcam a Private Message
quote:

Hejsan!

Efter lite diskussioner med Holfi så kom det ett PS i ett mail "Vi skickar dig ett par test-fötter - tycker du om dom köper du dom, annars får du skicka tillbaka fötterna.".

Bra tänkte jag - skostorlek 43 beställdes - och så mailade jag iväg adresen.

Fötterna trillade ner i lådan i förra veckan. Det var tre olika sorter, anpassade för vikter och olika hifiprylar;
* högtalare
* elektronik

Jag tänke stilla att min bänk på 130kg för nog inte vidare så mycket vibrationer...så det blir nog ingen skillnad.

Först ut vad cd'n.
Aktuell skiva var Pinetop Perkins. Har inte funkat så där bra...lite märklig inspelning. Vidare har jag saknat lite "musikalisk glädje" via denna och andra skivor av Telarc
.
1) Nåväl - pause'a på cd'n, in med fötterna, tillbaka i lyssningsfotöljen och PLAY.
JÖSSES! Det var lite drag i denna skivan iaf! Munspelet börjar ju ordna till sig och verkligen låta som ett instrument!
2) Pause och bort med fötterna - ljudet rasade till det "gamla"
3) In med fötterna, lyssna - jopp, #1 stämmer!
4) Mer musik.
5) In med fötter under förstärkaren - jo nu du. Munspelet står nu tydligare (njäe, inte själva munspelet, men musikern och det låter mer äkta, menar jag) i rummet och det låter mera, ja, munspel!

Vidare kommer basen fram tydligare, och ljudbilden har tagit ett par steg utåt åt alla håll - men med bibehållen och/eller förbättrade fokus.

Vet inte pris än på dessa fötter. Får nog reda på det snart...men dom stannar kvar här!

Ps. Skall testa under ett par högtalare framöver... Ds.

Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu

- Jewel, Hands

Hej epk-pengen är detta en variant på SD-fötter
mvh arcam skostorlek 41 vi får se vad som händer och fötter

Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/08/29 :  21:19:59  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Njäe...eller visst, det är mjuka kuddar att sätta under apparaterna.

Jag har testat olika spikes och kuddar, men dessa har hos mig givit mest. Varför? Vet med säkerhet inte...

Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu

'Cause anyone can start a conflict
It's harder yet to disregard it
I'd rather see the world from another angle
We are everyday angels
- Jewel, I'm Sensitive
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2002/08/29 :  21:27:34  Show Profile Send arcam a Private Message
Epkpeng jag har nu SD-fötter under cd´n och
högt. det funkar bra men dessa skulle kanske
vara ännu bättre? vem vet? mvh Arcam

Det första man blir döv på är öronen
Det första man blir blind på är ögonen

Go to Top of Page

Peder B
Member

528 Posts

Posted - 2002/08/30 :  07:30:21  Show Profile Send Peder B a Private Message
Black Diamond Pyramid Cones är grymt bra! 898.-/ 3st http://storefront4.e-commerce.telia.com/cgi-bin/tx400287.storefront
marknadsförs av bla. Ultimate. Kommer att köpa dom själv!

Go to Top of Page

Peder B
Member

528 Posts

Posted - 2002/08/30 :  07:32:10  Show Profile Send Peder B a Private Message
Ovanstående dämpfötter finns under Tweaks!

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000