HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 x-bosoz klar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rejvgudrun
Member

562 Posts

Posted - 2003/09/14 :  21:19:40  Show Profile Send rejvgudrun a Private Message
Hur definerar man äckligt bra ljud? Det går inte, det måste upplevas!!!
Jag har tidigare matat mina Son of Zen direkt från cd-spelaren, vilket inte har varit det bästa lösningen.
Efter en helg med felsökning och byte av byte av brända komponenter är jag nu äntligen klar!

Och vilket ljud!!!
Jag saknar ord. Ifall jag hade bra ljud förrut, så har jag äckligt bra ljud nu!!!

Vilken botten, vilka detaljer, viken dynamik. Man kan höra vilken tandkräm artisterna använde före inspelningen...

Den som påstår att försteg är en onödig komponent i signalvägen kan ju komma hem till mig så ska jag bevisa motsatsen!!!

Nästa projekt blir att x-konvertera mina SoZ och bygga en relästyrd volymkontroll med fasta motstånd á la Aleph P.

ciao
Vit

________________________
PRAGA MATER URBIUM

Kraniet
Member

686 Posts

Posted - 2003/09/14 :  22:05:36  Show Profile Send Kraniet a Private Message
ja Linns genki är då sämre via den variabla utgången än om man kör den via ett ordentligt försteg..
så jag tror dig..

Carlssoninspirerade självbyggen

NAD 2200

Källa? Dator..

"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy..

Edited by - Kraniet on 2003/09/14 22:06:01
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/09/16 :  21:29:48  Show Profile Send Johansson a Private Message
Heja Gudrun!

Jag tog och köpte en Quad CDP istället för att bygga eget försteg till mina halvfärdiga Aleph 60:or, låter säkert sämre men jag ids inte bygga mera prylar på ett tag...

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...

Edited by - Johansson on 2003/09/16 21:30:39
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000