Author |
Topic |
|
Karl Banan
Member
165 Posts |
Posted - 2003/09/11 : 11:15:01
|
Är det någon som fått hem sin Le Amp II och vill dela med sig av lyssningsintrycken
K.B. |
...I'd like to introduce... Mr. Lee Underwood on lead guitar, please... |
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2003/09/11 : 21:16:57
|
Jodå,tio st.är levererade(dock inte till mig) sedan blev det stopp i tillverkningen p.g.a.en bokstav Först var det ju så att leverantören av kylflänsar var nära att kursa,försening av LeAmp blev resultatet. När alla problem var lösta och leveranserna hade påbörjats var det en kund som påpekade att texten på förstärkarens front inte var korrekt utformad.I stället för Watt stod det watt och detta håller nu på att ändras. Info finns på följande adr. http://www.audiocircle.com/circles/viewforum.php?f=12 |
|
|
Karl Banan
Member
165 Posts |
Posted - 2003/09/12 : 08:50:27
|
Hmm... Rätt skall va rätt, som man brukar säga |
|
|
Karl Banan
Member
165 Posts |
Posted - 2003/09/12 : 09:47:31
|
Har du förresten fått prisuppgift på frakten till Sverige? |
|
|
Gus
3570 Posts |
Posted - 2003/09/12 : 10:01:26
|
Fraktkostnaden ska dom meddela mig när paketet är klart att skicka, jag har då möjligheten att avbeställa.Inga pengar dras från kontot innan paketet är skickat-----hoppas jag--- |
|
|
David A
Baseball Fury
1341 Posts |
Posted - 2003/09/12 : 12:58:53
|
Jag var och lyssnade på högtalare i Norths lyssningsrum i Bangkok för 2 veckor sedan. Då fanns inga steg att tillgå. Men om uppskattningsvis 2 veckor(alltså nu) skulle stegen finnas redo för lyssning och leverans.
|
|
|
Karl Banan
Member
165 Posts |
Posted - 2003/09/12 : 13:01:59
|
Hur lät deras högtalare då? Hmm... De ser ju onekligen lite bessynerliga ut |
|
|
molsson
Member
1646 Posts |
Posted - 2003/09/12 : 16:40:18
|
Detta börjar så smått låta som kejsarens nya kläder. |
No hay banda!! |
|
|
Gus
3570 Posts |
Posted - 2003/09/12 : 17:21:45
|
Här är ett inlägg som jag lånat från Audiocircle. (MB är ägaren till nOrh)
"I asked MB when mines will ship, and this is his response:
"I don't handle shipments directly. Oder processing has been slow. The problem is our vendor has run out of money twice and we keep having to pay more and more for the amplifiers. We have shipped some and we have photos of the insides on the website. We hope that production does pick up. It has been very frustrating for us because we have paid nearly twice for each unit."
Looks like he's having problems with his supplier beyond his control, its not like he has an alternate at this point. Losing money on each unit he sells will get you in trouble fairly quickly, hope it works out, in the meantime, those who ordered just have to be patient."
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2003/09/12 : 18:48:45
|
Hej!
Kul med nOrh, de är ju inte lite kaxiga på sin hemsida ang. prestanda kontra pris på deras produkter
Hur beställer man och är det någon som vet vad slutsumman väl hemma i Sverige(dvs inkl tull, moms, ...) blir??
Vänligen, P |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Patrik
Aston Martin
613 Posts |
Posted - 2003/09/12 : 19:09:37
|
PAC,
När jag beställde Le Amp så blev det ungefär (5x $295 + $295(frakt)) x 1.04 x 1.25 x dollarkurs.
De är för övrigt till salu! |
[green]It's all about the music![/green] |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2003/09/12 : 22:56:59
|
4% tull...
Och hur låter de
änligen, P |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Gus
3570 Posts |
Posted - 2003/09/12 : 22:59:32
|
"PAC,Hur beställer man" Beställning görs via mail,dom har ju ingen vanlig butik s.a.s. Inte alltid så lätt att formulera sig på engelska kanske men kunde jag så kan alla---
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2003/09/13 : 08:25:30
|
quote: Inte alltid så lätt att formulera sig på engelska kanske men kunde jag så kan alla---
Håller med att det kan vara svårt med Engelskan. Inte minst därför att man ofta kommunicerar med någon som har lika svårt med det språket som en själv... Fast det är klart, då behöver man inte känna sig generad över den mediokra nivån man själv håller
Njae, det är nog inte så mycket Engelskan som jag känner bromsar. Det är snarare "Grisen i säcken" metoderna. Jag känner över huvudtaget inte till något som de gjort och vet inte alls vad man kan förvänta. Att då skicka ca. 3x300x1,04x1,25x8,2=9594 Skr tvärs över jordklotet känns lite riskabelt. Då kan jag tänka mig andra användningar av de pengarna som att tex skicka mig själv för ungefär samma summa till samma del av jordklotet... Bangkok, Thailand...
Skall vi inte gå tillbaks till topic???
"Lyssningsintryck Le Amp II??"
Vänligen, P |
|
|
|
|
Topic |
|