HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Basreflexdämpning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jls
Member

66 Posts

Posted - 2003/09/10 :  10:03:33  Show Profile Send jls a Private Message
Vad kan man använda för att "plugga" basreflexarna? funkar det att trycka in en gammal socka eller ska det helst vara nått exotiskt material?

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2003/09/10 :  10:11:46  Show Profile Send CC a Private Message
Socka av väl vald storlek funkar fint. Rekomenderar naturligtvis att noga tvättad dem först

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

jls
Member

66 Posts

Posted - 2003/09/10 :  10:13:17  Show Profile Send jls a Private Message
jag testar med att köra med 2 par sockor nu.. nyss pluggat nu ska jag lyssna hur det vart :)
Go to Top of Page

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2003/09/10 :  10:18:53  Show Profile Send ésm a Private Message
Jag har fått bra resultat med gamla raggsockor, funkade finfint. Nu kör jag med de medföljande skummgummipropparna.
Go to Top of Page

jls
Member

66 Posts

Posted - 2003/09/10 :  10:26:42  Show Profile Send jls a Private Message
jag hittade inge raggsockor så jag fick köra med vanliga strumpor :) får be morsan sticka mig ett par raggsockor
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/09/10 :  13:14:19  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
jls,

Jag använder ibland skumgummi med varierande "densitet" beroende på vad jag vill åstaadkomma med att plugga igen basreflexportarna

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/09/10 :  13:29:32  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Jag har testat olika storlekar av tubsocker. Stl 42 funkar bäst.

Skämt åsido - jag nyttjade socktricket i HFLS-1 när jag testade dom tillsammans med en subbwoofer. Funkar finfint att dämpa med strumpa, fast det är inte så estetiskt tilltalande.

När man tänker på det, är ju strumptricket en fördel jämfört med passiva slavbasar...

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2003/09/10 :  15:07:47  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Mina högtalare blev för besvärliga att flytta omkring när jag pluggade dem... portarna fram och bak passar extremt bra som bärhandtag, så nu kör jag un-plugged!

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000