HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 AOPEN stoppar i rör =)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2003/09/09 :  19:31:55  Show Profile Send Texianen a Private Message
Aopen stopar in rör i sina grejjer? http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1167242,00.asp

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/09 :  19:43:36  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det ser ju riktigt trevligt ut!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2003/09/09 :  20:18:56  Show Profile Send Texianen a Private Message
rören gör revolution, kanske är ångkraft inte ett dumt allternativ heller?

Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/09/09 :  20:19:33  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag läste en recension av ett AOpen moderkort för ett tag sedan med rör, det verkar mest vara en kul grej. Det sitter ett rör på utgången som man kan koppla in om man vill, ska tydligen ge en viss skillnad på ljudet. Mest är det nog riktat till dem som tycker om att ha fönster på sina datorlådor och tycker det är trevligt med ljuseffekter.
Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2003/09/09 :  20:25:49  Show Profile Send Texianen a Private Message
snicksnack
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/09 :  20:30:22  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag läste också det där. Jag skulle knappast bry mig om rör i datorn. Däremot har jag planer på att göra en liten rörförstärkare till datorhögtalarna. Jag har några lämpliga trafos liggande... Få se nu... PL508, kan det vara nått? 6AS7... hmmmm...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

everwake
Member

268 Posts

Posted - 2003/09/10 :  08:41:48  Show Profile Send everwake a Private Message
Har funnits ett tag det där, rätt meningslöst, men kul, om man frågar mig

kommer inte i håg vad deras utvecklingschef på AO heter, men det var han som tog fram det, mest som en kul grej, eftersom han själv är audiofil, och rörfantast, blev produkt av den, o den har tydligen sålt en del ex. främst i asien
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/09/10 :  10:19:11  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Ja, just det, det har funnits en tid nu och är mest tänkt som en kul grej bara. Mvh Kristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000