HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hi-fi butiker i Göteborg som har Monitor Audio?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2002/08/22 :  14:40:15  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Well, the title says everything. Finns det? Tänkte dra iväg med polare för att provlyssna på lite olika högtalare.
Snabb svar vore bra.


CH
Member

1474 Posts

Posted - 2002/08/22 :  15:14:50  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
HiFi Stället på Hvitfeldtsgatan har MA.

Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2002/08/22 :  15:32:22  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Har de möjligen Silver 8i eller 9i till provlyssning?
Har du telnummer eller liknande så att man kan ringa?

Stämmer detta:
"Hifi Stället Hvitfeldtsgatan 13 Göteborg 031 - 13 35 35"

Edited by - Halbermensch on 2002/08/22 15:34:2
Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2002/08/22 :  15:34:44  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
Oh yes!

/P


Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2002/08/22 :  15:39:39  Show Profile Send Kaleid a Private Message
är trött

"Oh yes!"

Och det är svaret till vilken fråga?

Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2002/08/22 :  15:41:47  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
Hehe... Är själv trött...

"Stämmer detta"...

Rena Jepardy...

/P


Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2002/08/22 :  20:26:13  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Var bara beredd på att ägaren till butiken kan vara på dåligt humör. Han säljer bra grejer men är väl stingslig om du kommer med minsta kritik. Ta helst inte med dig egna skivor om dom inte är av typ audiofilstandard. Då blir han stingslig.

Men som sagt, det är en kul butik att dregla i.

Da
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2002/08/23 :  03:33:05  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Alright, tack för varningen. Ska ändå ta med litet skivor:

>Recoil - Liquid
>Sophie Zelmani (2st, kanske onödigt att ta med, då de flesta hifi butikerna brukar demonstrera anläggningar med just hennes musik..)
>Brännd skiva med blandad (Neubauten, Nick Cave, Depeche Mode(akustiskt), Regina Lund m.m.)


Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2002/08/23 :  06:25:19  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Och hans kunskaper och engagemang inom hifi skall man respektera.
Han uppträder inte så mot alla. Jag kom lite snett med honom från början. Han kunde inte begripa varför jag ville spela Oasis på hans fina anläggning istället för någon audiofilskiva. Det som är kul är att jag egentligen inte gillar Oasis men jag ville höra hur en ganska kass inspelning kunde låta i hans anläggning.

När jag tar med mig egna skivor händer det att jag tar med svåra skivor. Främst förstås sånt som jag gillar, det är ju ändå det som skall snurra hemma men också någon skiva jag aldrig lyssnat på förr. Det kan vara kul att höra det första intrycket utom hemmet utan förutfattade meningar.

Da
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000