HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Infinity Kappa sub
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HPW
Member

370 Posts

Posted - 2003/08/30 :  11:02:46  Show Profile Send HPW a Private Message
Är det ngn som kan berätta om erfarenheter med Infinity Kappa sub.

Jag har Stativare 1.3 se och ett rum som är ca 4 x 5 meter och 2.3 takhöjd. Det finns tendenser till bull bas vid ngr låga frekvenser. Kappan kanske kan fixa detta.

Jag såg ngn som hadde proppat igen bas reflex porten på sina högtalare och körde med Infinityn. Det som verkar bra är möjligheten till rums anpassningen.
Eller är det bättre att byta högtalare till golvare?

Rundgång & Omgång

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2003/08/30 :  12:41:11  Show Profile
Jag köpte en i veckan... http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=18009

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4459 Posts

Posted - 2003/08/31 :  08:53:22  Show Profile Send jari a Private Message
Jag antar att du provat olika högtalarplaceringar för att få bukt med problemet.Om du proppar igen portarna,försvinner bum basen då?
Om basen sedan inte räcker till,så tror jag Kappan är ett utmärkt
alternativ.Men om bum basen består,så är det bara att låna hem och prova med Kappan.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Conan
Member

525 Posts

Posted - 2003/08/31 :  10:38:21  Show Profile Send Conan a Private Message
Jag använder just den kombinationen du nämner, HPW, med en Kappa Sub till ett par 1.3se där basportarna till stativarna har pluggats. Som jag upplever det den enda riktiga akilleshälen för 1.3se just lågbasen, men resultatet med Kappa Suben blev väldigt bra och artikulationen och renheten i de nedersta oktaverna har förbättrats avsevärt. Kappa Suben står hörnplacerad och jobbar från 80Hz och nedåt.

Om det ska bli riktigt bra borde 1.3:orna förses med ett högpassfilter mellan för- och slutsteg för att få ännu bättre anpassning i basen (även med pluggen i porten får man output i de lägre registren). Dessutom skulle men också få lägre dist och bättre effekttålighet från stativarna. Vidare skulle man vinna en hel del på att använda fler än en basmodul.

Militant Ljudrättsaktivist
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000