HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 nätfilter+lorad eller lorad+bättre kabel???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/08/29 :  00:08:14  Show Profile Send pak a Private Message
jag har bytt ut strömkabeln till mitt grenuttag till lorad,därefter lorad in till min cd.nu undrar jag om det till exempel blir nån speciell skillnad om jag byter ut kabeln till cdn till tex.jpc?eller om det kanske blir bättre att byta ut grenuttaget till ett med nätfilter i stället och fortsätta använda loraden in till cdn.??
slutsteget vet jag inte om jag orkat krångla med då dynamic p. använder en fast kabel med nån klämma runt,försteget är passivt så det är inga problem.alltså måste det väl va bättre att satsa på ett "nätfilter" så även steget får bättre ström?Väl??

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2003/08/29 :  00:13:22  Show Profile
http://hem.passagen.se/thomas_akerlund/Voltex.htm

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/08/29 :  01:31:47  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Jag upplever sådana skillnader med mitt Voltex att jag inte skulle kunna leva utan.

Skillnaderna hos mig är enorma.

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream

Edited by - MaxMartin on 2003/08/29 01:35:09
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/08/29 :  01:58:02  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Intressant och tänkvärd artikel!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/08/29 :  12:27:20  Show Profile Send pak a Private Message
vad knepigt!??
mycket konstigheter när det gäller sånt,tänker på den norska träfördelningsdosan som skulle va så bra.kostade väl en förmögenhet men i röntgentest innehöll den inget i princip.
filter funkar väl olika hos olika användare då,antar jag.finns det ingen i sverige som säljer T+A? de har ett nätfilter som ska va kanonbra.det finns i oslo visserligen,men jag skulle vilja ha lite info om dessa.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.91 sekunder. Snitz Forums 2000