HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Musical fidelity X-PSU?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/08/29 :  02:02:31  Show Profile Send RotelPower a Private Message
Har nyligen köpt en X-ray spelare och är otroligt nöjd med den. Men som dom flesta vet så finns det ju en viss X-PSU att köpa.

Så min fråga är om det blir någon märkbar skillnad eller blir det bara mindre papper i plånboken?

Någon som har erfarenheter? Vad det värt det?

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/29 :  02:09:56  Show Profile Send Bravo a Private Message
Den har väl MF slutat tillverka tyvärr, jag har länge letat efter en sådan, men utan framgång.
Enligt alla tester jag sett lär den externa strömförsörjningen vara ett suveränt kompliment till övriga produkter i serien.

Bravo
Go to Top of Page

Rollo
Member

175 Posts

Posted - 2003/08/29 :  09:49:35  Show Profile Send Rollo a Private Message
Jag köpte en begagnad för ett tag sedan. Min X-LPS gillar verkligen sin nya lekkamrat, men X-24K är lite mer reserverad. Jag tyckte att det var uppgraderingen även med de enkla MF-prylar jag använder.
Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2003/08/29 :  10:13:40  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Jag har en X-PSU som står å skräpar...

T

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2003/08/29 :  10:27:53  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
En länk med hur man bygger en alternativ strömförsörjning till X-LPS: http://freespace.virgin.net/rock.grotto/x-psu.htm

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/29 :  10:41:25  Show Profile Send Bravo a Private Message
Godmorgon Thomas!

Du har post!

Bravo
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2003/08/29 :  11:08:35  Show Profile Send SW a Private Message
Går det verkligen att koppla in en X-PSU till en X-ray CD-spelare? Är inte X-PSU avsedd att användas till grammofonsteget och DA-omvandlaren i samma serie? X-ray spelaren har en inbyggd trafo med flera spänningar.

S
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/08/29 :  13:21:13  Show Profile Send RotelPower a Private Message
Jag trodde man kunde använda X-PSUn till alla "X" prudukter eller är jag helt ute och cyklar?

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000