HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Krell KSA-50
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lanzen
Starting Member

33 Posts

Posted - 2003/08/28 :  23:10:56  Show Profile Send lanzen a Private Message
Köpte en Krell KSA-50 i sommar och tänkte höra om någon vet hur gammal den kan vara. Den har serie nummer 110.

Slutsteget gjorde susen när det gällde att driva ett par Canton Ergo RC-L som min surroundförstärkare inte lyckades med (Yamaha RX-V630). Det enda jag inte är så nöjd med är att det knäpper till ordentligt när jag stänger av rumskorrigeringsapparaten som hör till högtalarna. Detta händer även efter jag stängt av slutsteget. Det gör ont i hela mig när mina ögonstenar får ta hand om den strömstöt som uppstår. Jag har provat att stänga av apparaterna i olika ordning, men inte funnit något som fungerar tillfredställande ännu. Det blir lite bättre om jag väntar ett tag efter slutsteget är avstängt. Är det någon som har samma problem eller ändå hellre en enkel lösning?

/Martin

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2003/08/29 :  11:53:50  Show Profile Send SpLiX a Private Message
Följ länken för att ta reda på ålder med mera. Fyll i informationen om serienummer och annat. De är snabba med svar och kan tala om när den passerade fabrik samt butik.

http://www.krellonline.com/html/c_servicerequest.html

Låter det?? BRA!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000