HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 oinspelade högtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/08/24 :  15:37:10  Show Profile Send Snutten a Private Message
Tack för tipset.
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2003/08/24 :  18:12:06  Show Profile Send pak a Private Message
måste bara haka på lite.
jag köpte en gång ett par dali 810,demo på hifiklubben i oslo.
trodde väl att dessa måste vara inspelade,men inte då.
det tog nog ett halvt år innan de släppte.det var så konstigt liksom,för de lät bättre och bättre i flera steg när de väl började släppa.när man trodde att:nu är de inspelade så lät de ännu bättre efter nån vecka till.de var verkligen sega att spela in.
mina nuvarande AP virgo3 är säkert spelade 100 tim men verkar ha en bra bit kvar till att de ska låta som jag hört att de kan.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/25 :  03:12:41  Show Profile Send Bravo a Private Message
Bra fråga "Snutten", skillnaden är inte så stor men pregnant, allt upplevde jag som någon grad bättre på 777 mot 333, dessutom är 777 stabilare byggd. Det senare kan nog jämnas ut med att belasta den billigare spelaren med böcker eller en stenskiva över hela ovanytan så att den blir stabilare.

Kan du få ett bra pris välj den dyrare men jag skulle inte betala det dubbla priset, men allt beror ju på upp till dig hur pass du uppskattar skillnaden.

Billigaste jag hittat:

http://www.fastronic.com/products/product.asp?Con=SE&isVat=YES&pnb=SCDXA333ESN och 777 dubbelt så dyr.

eller: http://www2.itrab.com/butiker/braskens/varuinfo.tpl?id=2002051602340893.

Alltså 13500-15500 för 333 och det dubbla för 777, att hålla i minne i stället för 21000 och 42000 som är riktpriset = prutmån.

Om ljudet kan väl sägas mot ML no 39 att ML har större auktoritet och flyt medan Sonyn är detaljrikare.

Självklart blir det dyrare att få samma kvalitet, ju fler format och funktioner man skall pressa in. Sonyspelaren är bra och kan dessutom uppgraderas se: http://www.vacuumstate.com/VARIOUS/SACD_2003.pdf

I annat fall kan man köpa en beg SCD-555ES och modda den på samma ställe.


Lycka till!



Bravo

Edited by - Bravo on 2003/08/25 08:58:15
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2003/08/25 :  17:01:56  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
Hej skalet100!
Jodu vore tacksam om du tog bort s:et i mitt nick
nej skojade bara lite... jag använder mig av Chario Delphinus högtalare... sorry att jag inte svarat förrens nu..
mvh
Go to Top of Page

skalet100
Member

288 Posts

Posted - 2003/08/25 :  17:39:51  Show Profile Send skalet100 a Private Message
wilderwin: heh... ber om ursäkt!!
Go to Top of Page

skalet100
Member

288 Posts

Posted - 2003/08/25 :  17:41:36  Show Profile Send skalet100 a Private Message
fel igen, faan! wilderwein menar jag naturligtvis!!
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2003/08/25 :  20:01:35  Show Profile
Va bubblar ni om? Öppna en OT-tråd istället. Denna handlade om inspelning av högtalare om jag inte minns fel...

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/08/25 :  20:22:57  Show Profile Send Snutten a Private Message
Tackar bravo! Ja det ska bli intressant att testa, har precis fått ordning på mina högtalare, jag fixade lite med mina gamla stativ och vips(!) så var det högre och med lite till fixande blir det perfekt, så jag har nog sparat ca 4000 som ett nytt hade kostat . Blev ett ganska fiffigt arrangemang som jag kan visa om jag såsmåningom tar lite bilder på mitt system när ny CD är inhandlad.
Go to Top of Page

s60761
Member

312 Posts

Posted - 2003/08/26 :  07:02:19  Show Profile Send s60761 a Private Message
Visst blir det skillnad när högtalare blivit inspelade, men vi pratar inte om några extrema förändringar... Har själv ägt ett par Dynaudio 1.8mk II och visst lät de lite mjukare efter några månader men...

Är du inte riktigt nöjd med dina Monitor Audio Bronze 4, som förövrigt en polare till mig har och dessa låter ganska mjuka och trevliga, så skulle jag försöka med högtalarplacering...

Flytta högtalarna närmare bakväggen, och nu pratar vi om max 1dm du vill ju antagligen inte förlora perspektiv och lyssna efter omflytten en längre tid för att bilda uppfattning..

Tips: Polarn har högtalarn ca 2dm från bakvägg utan någon som helst invinkling.... Lycka till...

- När argumenten tagit slut, skyll på rummet -
//Björn...
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2003/08/26 :  10:26:49  Show Profile
Har mina Kappor 80cm från bakvägg och det låter gött!

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
Go to Top of Page

skalet100
Member

288 Posts

Posted - 2003/08/26 :  14:29:42  Show Profile Send skalet100 a Private Message
s60761: jo jag ska göra det, funderar på å köpa en nad förtärkare till den så man får lite mer effekt, har mina oxå c:a 20 cm från bakvägen, men basen är fortfarande bumlig och vad jag tycker otajt (kanske blir bättre med mer klös i förstärkaren) vad lyssnar din polare på för musik?? jag som mest lyssnar på rock och distad musik finner den annars väldigt mjuk å behaglig, lite småtråkig för tillfället, men det tror jag löser sig efter inspelning....

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000