HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tv nära Hifi...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bboyjojje
Semester på egen begäran

36 Posts

Posted - 2003/08/22 :  19:07:53  Show Profile Send bboyjojje a Private Message
Hej igen,

Jag undrar om det spelar någon roll om jag ställer en tv på ett avstånd av 20-30 cm ovanför förstärkare och CD. Kommer det att påverka ljudet? Kan det orsaka en kronisk skillnad i ljudet eller upphör problemen så fort jag stänger av tv:n?

Råkar det vara någon som vet genomskärningsytan på Tara Labs Nexa högtalarkablar?

Kommer antagligen komma på fler frågor så pusta inte ut än...

Edited by - bboyjojje on 2003/08/22 19:11:22

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/08/22 :  19:24:48  Show Profile Send Sentinel a Private Message
Hmm det gör nog ingen större skillnad. Men du vet väl att HiFi och Tv inte hör ihop, troligtvis snackar du om hemmabio vad det nu är för nåt.

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

bboyjojje
Semester på egen begäran

36 Posts

Posted - 2003/08/23 :  01:51:41  Show Profile Send bboyjojje a Private Message
Njae... Det är mer så att jag lider av platsbrist i mitt rum och det vore praktiskt att ha tv:n där. Så är det att vara ung och fattig och dessutom bo hemma =(
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/23 :  04:49:38  Show Profile Send Bravo a Private Message
TVn mellan högtalarna är ett problem, att koppla in TVn i stereoanläggningen kan vara ett problem genom att antennsladden kan skapa en falsk jordslinga tror jag det var, mm.

Du får prova och se (höra ) vad som händer.

Bravo
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/08/23 :  06:27:45  Show Profile Send Ayn a Private Message
Jag skulle tro att den eventuella effekten av att ha TV:n nära förstärkaren och CD-spelaren är marginell jämfört med den negativa effekt det ger om allt detta står mellan högtalarna. TV mellan högtalare är ingen höjdare alls i min erfarenhet

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000