HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Shakti -Hallograph (mer info!)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gardd
Member

509 Posts

Posted - 2003/08/22 :  19:37:25  Show Profile Send gardd a Private Message
Jorma, har du testat den? Hur lät den? Har du fått den ännu?
Jag kan inte bärga mig att få höra lite nyheter om Hallographen.


Det har dykt upp en fräsch ny review på den, läs den här:
http://www.enjoythemusic.com/superioraudio/equipment/0803/shaktihallograph.htm


För er som inte vet vad jag snackar om, läs under de arkiverade trådarna i forumet:

Shakti-Hallograph
http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=17&SearchTerms=,hallograph
och
Hallograph - White Papers
http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=415&SearchTerms=,hallograph

jag kör
https://www.clonesaudio.com

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2003/08/22 :  19:49:07  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
quote:
In my opinion, the Hallograph ranks with the Bybee Quantum Purifiers as the most significant performance enhancement I have encountered in more than three decades of pursuing great audio.


Spännande, skulle gärna prova..särskilt eftersom jag redan är Bybeefierad..

Blir det en lång het tråd nu..
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/08/22 :  20:06:32  Show Profile Send jatttelite a Private Message
Nej snälla lägg ner NU. detta ÄR..........$$$$$ usch
Go to Top of Page

crion
Member

503 Posts

Posted - 2003/08/22 :  20:16:13  Show Profile Send crion a Private Message
Tur att jag inte vet vart Shakti's säljs någonstans, annars skulle jag nog inte kunna hålla mig från att pröva
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/08/22 :  21:36:53  Show Profile Send mag a Private Message
ähh släng in ett par herrbetjänter och häng ett par skyssta jackor på så blir det bättre effekt..... :-D

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/08/22 :  22:36:37  Show Profile Send brumel a Private Message
999$
Vad är detta?
En diffussor, det är ju bara luft!
Nej ta in en knotig björk i vardagsrummet så får du se på effekt. Om det blir bättre eller bara annorlunda låter jag vara osagt.

edit:stavfel

Hifiarkeologen

Edited by - brumel on 2003/08/23 00:10:34
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/08/22 :  22:40:41  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Okej boys, även här ber vi er hålla diskussionen på rätt nivå i kväll och i natt... Denna typen av trådar har fått en hel bunt med medlemmar att bli avstängda så jag ber er alla, om ni tänker skriva något i tråden, ta först en liten promenad och fundera en gång till på vad ni vill säga... Om ni känner er osäkra, läs gärna Hififorumets policy och handbok!!!

Edited by - Pjotre on 2003/08/22 22:41:50
Go to Top of Page

Mr.Älg
Member

489 Posts

Posted - 2003/08/22 :  22:42:53  Show Profile  Visit Mr.Älg's Homepage Send Mr.Älg a Private Message
Vilken fantastisk produkt. Enda felet med den är att inte jag kom på den.
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/08/22 :  22:52:51  Show Profile Send Sentinel a Private Message
Det som är mest skrämmande är att någon tokig fan kommer att betala 10000kr för skiten.

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/08/22 :  22:56:32  Show Profile Send ekman a Private Message
det mest skrämmande är att nån tokig fan kommer att uttala sig om den trots att han inte har testat =)
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/08/22 :  22:56:39  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Sentinel, har du provat den hemma Du verkar ju så otroligt övertygad om att den inte är värd sitt pris menar jag...
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/08/22 :  23:26:55  Show Profile Send jatttelite a Private Message
ekman: testa att dra en vitlök över golvet hemma hos en granne, gå sedan hem och det låter mycket bättre ur din stereo
Sentinel YEPP
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/08/22 :  23:28:20  Show Profile Send ekman a Private Message
Jattelite: ska genast testa det
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/08/22 :  23:36:31  Show Profile Send jatttelite a Private Message
Bra ekman. ett litet bättre men dyrare tweek är att leta upp någon vars efternamn börjar på J och sedan be honom lägga sig i din ugn i ca: 120grader i minst 33,33 minuter.Sätt sedan på er/din anläggning och vipps så låter det svinbra (änu bättre om ni/du är arg/ledsen på person J)
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/08/22 :  23:39:55  Show Profile Send Timbre a Private Message


När man har jatttelite erfarenhet av något kan man ju alltid kompensera det genom att försöka göra sig lustig...
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/08/23 :  00:13:18  Show Profile Send mag a Private Message
quote:
Vilken fantastisk produkt. Enda felet med den är att inte jag kom på den.


Det finns en massa trevliga afrikanska träfigurer som är bra mycket snyggare och dessutom billigare och som funkar i princip lika bra.

Så det är bara att köpa upp ett gäng och sälja.......


Ekman har du testat belts små lappar också ?, för mig känns det ungefär lika troligt att det skulle göra underverk.


//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2003/08/23 :  00:14:48  Show Profile Send JM a Private Message
Vilka prylar dom hittar på ! Vem köper sådana där ?

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2003/08/23 :  00:23:55  Show Profile Send arcam a Private Message
Förmodligen dom som har stort musik och hifi-intresse.
En idé är att prova först och uttala sig sen.
Låter det bättre så låter det bättre, låter det sämre köp ej.
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/08/23 :  00:28:47  Show Profile Send mag a Private Message
Seriöst

från hemsidan:
quote:
SHAKTI On-Lines breakthrough technology optimizes your car's ECU for increased horsepower and faster 0 to 60 times!



Någon som har nån online att låna ut så kan vi kolla så slipper vi diskutera det här längre !


//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/08/23 :  00:29:44  Show Profile Send brumel a Private Message
Klart att den kan förändra en och annan luftmolekyl att gå en annan bana men jisses detta är ju som att sätta lappar mellan sida xx-xx i varje bok i hyllan.. men det är ju iaf gratis.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/08/23 :  00:29:58  Show Profile Send Nagref a Private Message
quote:
The Hallographs arrived unassembled, but assembly couldn't be much easier. Four wood screws attach the base to the upright stand bar, and a single screw attaches the reflector/diffuser array, allowing it to be moved sideways. All holes are pre-drilled, and the only tool needed is a Philips-head screwdriver. The base and stand pieces are made of European birch.


Är det bara jag som kommer att tänka på IKEA?

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/08/23 :  00:37:11  Show Profile Send brumel a Private Message
Är det inte ett japanskt prydnadsföremål alternativt ta-bort-onda-andar-grej. Alltså inte alls tänkt för audio.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/08/23 :  00:42:31  Show Profile Send Rydberg a Private Message
NÄÄ, Ikea är billigare =) Det här tar nog priset över konstig saker som påstås lösa alla dina rumsproblem. Orkar inte med att läsa all text från länken så jag frågar istället, hur är det tänkt att de ska de fungera? (nyfiken) sjunga med (vibrera med) eller vad? (SKEPTISK)

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/08/23 :  00:43:33  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Jag har inte fått hem Hallographerna ännu. Men jag vill ha dom hemma i min anläggning. Av någon anledning så har Ben Piazza fått problem med tillverkningen och vill inte skicka några innan han har löst problemen. Och det har dragit ut på tiden, då han redan förra året skulle ha skickat över att par till Arkenmässan!!!
Men det jag och dom övriga i Mårten Designteamet hörde på CESmässan i Las Vegas gjorde oss övertygade om att dessa träbågar fungerar över förväntan. Fredag kväll efter att mässan hade stängt riggade Ben Piazza upp Hallographerna i rummet bakom Coltranehögtalarna. Dom var placerade i hörnen bakom högtalarna. Och genom att vinkla dom åt olika håll påverkade dom ljudet i rummet på ett sätt som jag inte hade trott var möjligt. I rät vinkel med hörnen skärpte dom upp ljudbilden. Och vid vinkling inåt rummet, så mjukades ljudet upp och ljudbilden blev mera diffus. Ben tog in ytterligare ett par Hallographer som han placerade i bakhörnen bakom oss.
Det var några i rummet som stönade att detta var inte sant.
Det var så påtagligt mycket bättre återgivning att samtliga i rummet inte tvekade om att Hallographerna hör till en anläggning i den högre klassen om man vill ha ut bästa möjliga av den.
Och jag kommer att ha dom i både främre och i bakre hörnen av rummet så snart Ben anser att dom är färdiga att skickas utanför USA.
Shakti har ingen importör i Sverige idag, och dom är nog mycket svåra att sälja utan att folk får testa dom själva. Det är trots allt dyra träbågar. Men i en dyr hiendanläggning så känns det överkomligt för den kvalitetshöjning som vi hörde i Las Vegas.
Och den som snackar om Hokus Pokus/Voodo har inte hört detta och jag kan förstå den inställningen till viss del. Men jag litar på mina öron och är för gammal och erfaren för att låta mig luras av något som jag hörde under 4 dagars demo i Las Vegas.
Hallographerna är mycket bra. Men jag tror att en del av produktionsproblemen ligger i att limma ihop olika träslag och få detta att hålla ihop i växlande temperaturer och fuktighet måste vara ett mycket stort problem för Ben Piazza.
Jag kan bara rekomendera dom i en dyr hiendanläggning om man voll ha ut det bästa av anläggningen.
Och när jag fått hem mina egna Hallographer, så kan jag kanske låna ut dom till seriösa spekulanter. Men dom får ta hem dom själv från USA.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000