HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Rundtur i Malmö och Lund!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/09/03 :  23:16:23  Show Profile Send JMlab a Private Message
Max Martin !
Jag beklagar men du får klara bekymmer att Köpa Jmlab Utopia Wadia
Bat Edge,Lamm,Jeff Rowland mfl på nätet och då menar jag givetvis nya
och inte beggade med ev.tveksam historia!
Marbrink!
Kan förstå att alla inte har råd att handla i det dyraste segmentet,naturligtvis skall man handla efter sin kassas möjligheter.
Vissa saker även i de något mer sansade prisklaserna kan du bara handla hos ljudprodukter!Vad jag säger är att skilj på person och saker
Jag vet detta efter att ha handlat hos alla hifihandlare i Malmö samt en del i Lund.Sedan kan jag inte slå bort misstanken att alla INTE KLARA AV RAKA BESKED kanske inte alltid så smart men desto ärligare!!
Mvh
JMlab
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/09/03 :  23:30:06  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>JMLab

Jag tror du missförstått "raka besked" och ren förolämpning av kunder.

Bara för att jag inte gillar JMlab's electra serie så är inte jag en omogen spoling. När en säljare kallar mig omogen för att jag inte gilalr JMLab's electra serie så är detta inte klara besked utan ren förolämpning av mig som kund/person. Det visar också på ett ganska stort mått arrogans hos den som säger detta till mig. En sådan säljare kommer jag aldrig någonsin vända mig till, oberoende hur bra produkter han säljer. Jag har heller ingen lust att "skilja på säljaren och produkterna" då jag stödjer säljaren och hans butik när jag handlar. Det är dessutom säljaren jag måste ha att göra med om jag vill byta/reklamera eller låna något. Därför har säljaren mycket stor betydelse för mig och jag kommer aldrig få för mig att "skilja på säljare och produkter". Varför ska jag bli förolämpad på ljudprodukter? Ljudprodukter har helt klart visat att jag inte är önskvärd som kund och då vänder jag mig nån annanstans. Som tur är så är det inte bara ljudprodukter som saluför trevliga saker i detta landet(eller i skåne heller för den delen).

Jag förstår inte hur detta kan ha att göra med att jag inte tål raka besked?

Jag tycker inte heller att tillvägagångssättet att automatisk klassifiera allt som inte säljs av den egna butiken som skit är särskilt ärligt mot kunden......

Give me my medal because I bleed for it.

Edited by - Akhenaton on 2003/09/03 23:31:44
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/09/03 :  23:30:38  Show Profile Send marbrink a Private Message
JMlab: Calle är inte ett dugg ärlig. En ärlig säljare kan berömma prylar som inte finns i hans eget sortiment. Fattar inte vad som är ärligt med honom?? Även om det finns en hel del i mina prisklasser blir det inga köp där...
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/09/03 :  23:39:46  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Jo, men jag menade från en annan butik i Sverige.

Referenceaudio eller Hifiart tex...

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/09/04 :  08:17:32  Show Profile Send JMlab a Private Message
Akhenaton!
Det är ju inte lätt att veta vad som exakt har sagts när jag inte varit
med och hört ordväxlingen och det är ju som vanligt bara ena sidans synpunkter jag har hört.Det är inte lätt att bli profet i alla läger,det vet jag om någon som själv har ett servicejobb och har mycket med människor att göra ibland stämmer bara inte kemin och då blir det bekymmer.Det är ju trist att du uppfattar hans agerande som en ren förolämpning,betr byte/reklamation så finns konsumentköplagen att luta sig mot som hklart reglerar vad som gäller till slut skall vi inte glömma att i slutändan är det våra egna preferenser som avgör vad vi tycker är bre/dåligt
Mvh
JMlab
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2003/09/04 :  10:12:53  Show Profile Send mmx_2 a Private Message
JMlab, jag förstår din hållning och håller med dig om att det inte går att köpa de märkena någon annanstans i Malmö (har själv Wadia) men jag tycker likväl att det minsta man kan begära av en försäljare är att han ska vara trevlig och intresserad. Alla de gånger jag varit i butiken har han varit mycket otrevlig och när jag frågat honom om saker har han svarat med största ointresse. Jag köpte en Acoustic Zen kabel hos honom och det var knappt han ville sälja den till mig, jag återlämnade kabeln efter en vecka endast på grund av att han varit så otrevlig mot mig.

Jag har också jobbat med ett servicejobb och jag vet precis vad du pratar att personkemin inte alltid stämmer men jag tror aldrig jag träffat någon så otrevlig som honom!

Däremot kommer jag gärna och hälsar på dig, men det är ju en annan femma, du är givetvis också välkommen hos mig, säg bara till.

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

Dominik Szalapski
Member

112 Posts

Posted - 2003/10/01 :  02:00:32  Show Profile Send Dominik Szalapski a Private Message
Hej. Jag heter Dominik och oxå bor i Malmö. Mina upplevelser i Malmö´s hi-fi butiker är ganska liknande. I hi-fi center känns det ibland så att man måste lägga handpenning innan man ställer en fråga. Tänkte att när jag hade handlat hos de skulle det ändra deras inställning men icke.
Försökte en gång att få lite ideer eller information om produkter som kunde hjälpa mitt rum att låta mindre. Tyvär, enda svår jag fick var att han oxå hade hemma ett rum som var omöjligt att få låta bra och det är bara så. Man måste akceptera det eller flytta. Undrar hur de klarade att bygga lyssningsrum i butiken?

När det gäller Ljudprodukter så är det beroende på vilken dag man går ditt. Ibland fick jag väldig bra bemötande trots att jag enbart ville ställa några frågor och fick riktig goda och fackliga svår.
Vid ett annat tillfälle skulle jag handla ett par nya högtalare. Valet blev JmLab Cobalt 816S eller 826S. Vi bestämde att provlyssning skulle ske nästa dag.
Nästa dagen när jag gick ditt hade han knapt lust att koppla in grejer. Efter en kvart gick jag därifrån utan en tanke på att låna de hem, fast besluten att leta efter något annat. Jag är säker på att JmLab kunde prestera mycket bätre under andra omständigheter och med en annan säljare. Vet faktisk inte vad det hela beror på, en sak är säker att han har många fina grejer och att Kalle är en excentrisk kille.

Snart är det hi-fi mässan i Malmö, kanske kan vi träffa i samband med den? Själv har jag inga hi-fi intresserade kompisar.
Mvh

Dominik
Go to Top of Page

snaben
Member

108 Posts

Posted - 2003/10/05 :  09:19:32  Show Profile Send snaben a Private Message
Besökte i våras för första gången Ljusprodukter i Malmö. Tyvärr så fick jag precis samma upplevelse som många andra beskrivit.

Han tyckte bland annat att jag skulle byta bort mina Advantage-grejor mot "riktiga" grejer..... Visst man behöver inte alls tycka om Advantage men jag tycker att det är lite svårt att acceptera den attityden.

Jag kommer naturligtvis inte att gå dit fler gånger. Jag som potentiell kund förväntar en viss respekt för mig som person.

Den HIFI-handlare som inte har förstått att en viss anläggning kan uppskattas av en person men inte av en annan eller att samma anläggning kan låta bra i ett rum men inte i ett annat -- DEN PERSONEN HAR INTE FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR ATT GÖRA ETT BRA JOBB.


OED
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000