HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 400iX vs Thor vs Callisto, provlyssnat
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/10/06 :  16:47:24  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Var just nere på Lefflers här i Linköping och lyssnade på dessa tre förstärkare. Jag började att lyssna på den nya Thoren, inspelat ex som var uppvärmt, passade samtidigt att sätta på Krellen för uppvärmning. Högtalarna var Infinity Kappa 600 och ht-kablarna AQ Volcano (nya modellen), inteconnects valhalla rca samt cdspelaren vincent s6.

Thoren lät fint, inte speciellt ljust utan ganska behagligt. Trevlig förstärkare tänkte jag och otroligt välbyggd för de 20000 den kostar, vilken fjärr sen, går att använda som hantel

Bytte över till Krellen, ett klart steg uppåt, bättre bas, bättre överblick samt mer sväng i ljudet. Enda felet var väl mellanregistret som inte lät riktigt så som jag ville, lite tunt kanske, kan också bero på högtalarna.

På skoj bytte vi in en iskall Callisto, inte mycket att snacka om, det blev ett steg uppåt igen. När den sedan blev varm märkte man var de där extra 20000 som man får betala för den jämfört med Krellen hamnat. Ett klart mycket naturligare och bättre mellanregister.

Förstärkarna verkar står sig riktigt bra i respektive prisklass och jag skulle lätt kunna leva med vilken som av dem. Gillade skarpt Thor:ens design, mumma, bara att lite livligare ljud så....

Detta var bara lite lyssningsintryck och inget egentligt test.

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2003/10/06 17:15:08
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000