HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Beräkning av sub, SWR263
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2003/08/17 :  13:24:55  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Hej,

eftersom HiFi-kit har Peerlessmodellerna av SLS nu så hag jag sneglat på denna 10-tummare i mina basar (ej inköpt ännu). Är det någon snäll själ som kan hjälpa mig och se så inte det hela blir helt galet?

Eftersom jag har det aktiva filtret Ino cr8 har jag olika möjligheter för basavskärning under avstämningen (subsonic). En inställning ger -3 dB vid 22 Hz men också en topp om 4.4 dB vid ca 33 Hz. Jag har också möjlighet att ställa Q gradvis ±3 dB mellan 20-80 Hz så att man kan justera kurvan ännu mer om behov finnes.

Om jag då placerar elementet i en 60 liters låda med avstämning vid 22 Hz, skulle det fungera med ovanstående kompensation? Basreflexröret är tänkt att vara innerdiameter 7.5 cm, 40 cm långt och med välvd mynning. För klen dimensionering?

T

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000