HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Cambridge cd för oljud
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/08/19 :  18:03:35  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Det var JWS högtalarstativ jag rekommenderade.
Det betyder ju inte att jag säljer deras högtalare.
Det var inget problem med servicen på A300:an. Förutom att Ni skickade en ny volympot som inte heller den var OK.

Nu måste jag kila.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

CM
Starting Member

16 Posts

Posted - 2003/08/19 :  18:10:38  Show Profile  Visit CM's Homepage Send CM a Private Message
Larsho

Du har rätt. Jag skulle bara svara på svorskens fråga, men så skenade de hela i väg.

Carl Michael Engvall
Ljudtema

www.ljudtema.se
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/08/19 :  18:15:24  Show Profile Send Larsho a Private Message
CM

Tack för din förståelse

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Sten

1033 Posts

Posted - 2003/08/19 :  22:05:47  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Jepp det skenade iväg lite grann. Men å andra sidan kan det kanske vara bra att tydliggöra att konkurens råder inom alla led.

Men Carl Michael, om Ni inte hade kataloger varför sade Ni inte det helt enkelt? När jag bad om kataloger (vid minst 5 tillfällen) så fick jag ett svar som lät ungefär så här varenda gång: "hmm, jo men det fixar vi väl".
Inte ens nya prislistor lyckades jag få någon gång fast jag t.o.m. sade att Ni kunde bipacka dom med nästa leverans.
Att sedan endast 1 apparat skickats till Er för reparation betyder ju inte att det var den enda med fel på, eller hur?
Och att volympotarna på A300 inte är dom bästa vet Ni ju mycket väl om. Och flera på detta forum verkar ju ha problem med sina D500SE.

Kanske är jag lite kräsen som kund. Jag har avbrutit ett par andra samarbeten med andra leverantörer. Men dom leverantörer jag har kvar och som behandlar mig väl, behandlar också mina kunder väl när det gäller frågor/support. Det är mycket viktigt tycker jag.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/08/19 :  22:09:28  Show Profile Send Larsho a Private Message
Snälla Sten ta detta via PM, det är nog fler än jag som
är lite trötta på era påhopp hit och dit, det är bättre att
sköta det via PM till varandra så slipper vi övriga att ta
ställning till vem eller vilka som skulle skicka broschyrer

Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2003/08/19 :  23:51:03  Show Profile Send AKA a Private Message
Det är många på dett forum som INTE har haft ett enda problem med sina D500SE och är VÄLDIGT nöjda!
Go to Top of Page

MrOhm
Member

139 Posts

Posted - 2003/08/19 :  23:57:08  Show Profile Send MrOhm a Private Message
ähh tjöt...här har ni!

Sant som de flesta säger, maskineriet låter litet om man lyssnar noga. Nån som gjort nåt åt det förutom att lämna in den?

Edited by - MrOhm on 2003/08/19 23:59:03
Go to Top of Page

Sten

1033 Posts

Posted - 2003/08/20 :  08:41:19  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
En kompis till mig fick sin Cambridge transport (Discmagic tror jag den hette) moddad av Harmony Design med bra resultat. Då sattes även någon typ av dämpgummi fast på insidan av chassit. Kan kanske även hjälpa på D500SE om man lider av just det mekaniska ljudet.

Larsho, många verkar ändå vara intresserade av vad som skrivs i denna tråd. Just det om katalogerna var endast en bieffekt av diskussionen och kommer inte att upprepas igen från min sida i alla fall.

Den som söker han letar.
Go to Top of Page

larson
Starting Member

25 Posts

Posted - 2003/08/20 :  12:59:41  Show Profile Send larson a Private Message
Jag har en Cambridge D500SE som är moddad av Harmony Design och den har absolut inga missljud eller oljud, enbart välljud. Jag är mycket nöjd med den. Eftersom den moddades fabriksny av Harmony Design kan jag inte uttala mig om skillnaden mot en orörd. Det som är dåligt med den är att displayen syns knappast alls (blå display, silverfärgad spelare).

Larson
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/08/20 :  13:18:43  Show Profile Send Larsho a Private Message
Sten

Om du och CM har dispyter så för guds skull ta detta
via PM, vi andra är inte intresserade av vems fel det är
det är väl inte så svårt

Go to Top of Page

Sten

1033 Posts

Posted - 2003/08/20 :  14:14:56  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Vad gnäller du nu om då Larsho?
Jag och CM har väl inte haft några dispyter efter ditt förra klagomål/påpekande?

Den som söker han letar.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/08/20 :  14:56:27  Show Profile Send Larsho a Private Message
Sten, vad kallar du detta då ?? det kom efter mitt inlägg

Jepp det skenade iväg lite grann. Men å andra sidan kan det kanske vara bra att tydliggöra att konkurens råder inom alla led.

Men Carl Michael, om Ni inte hade kataloger varför sade Ni inte det helt enkelt? När jag bad om kataloger (vid minst 5 tillfällen) så fick jag ett svar som lät ungefär så här varenda gång: "hmm, jo men det fixar vi väl".
Inte ens nya prislistor lyckades jag få någon gång fast jag t.o.m. sade att Ni kunde bipacka dom med nästa leverans.
Att sedan endast 1 apparat skickats till Er för reparation betyder ju inte att det var den enda med fel på, eller hur?
Och att volympotarna på A300 inte är dom bästa vet Ni ju mycket väl om. Och flera på detta forum verkar ju ha problem med sina D500SE.

Kanske är jag lite kräsen som kund. Jag har avbrutit ett par andra samarbeten med andra leverantörer. Men dom leverantörer jag har kvar och som behandlar mig väl, behandlar också mina kunder väl när det gäller frågor/support. Det är mycket viktigt tycker jag.

Go to Top of Page

Sten

1033 Posts

Posted - 2003/08/20 :  15:05:25  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Nej, det kom innan ditt förra inlägg.

Den som söker han letar.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/08/20 :  15:35:12  Show Profile Send Larsho a Private Message
Den dispyten med CM var 22.05, och mitt inlägg som svar
på det kom 22:09, så vad är problemet ??? CM verkar ha förståt
vad jag menar, så snälla om ni har fler problem rörande era förehavande för några år sedan så ta det via PM, det är väl inte
så svårt

Go to Top of Page

Sten

1033 Posts

Posted - 2003/08/20 :  15:44:00  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Larsho, varken CM eller jag har väl kommit med något påhopp efter 22:09 vad jag kan se? Vi förstod vad du menade redan första gången.

Den som söker han letar.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/08/20 :  16:31:04  Show Profile Send Larsho a Private Message
Inte du eftersom du fortsatte efter mitt första inlägg
men gör som ni vill, jag ger upp

Go to Top of Page

Sten

1033 Posts

Posted - 2003/08/20 :  16:37:02  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Jag ger också upp.

Den som söker han letar.
Go to Top of Page

svorsken
Starting Member

10 Posts

Posted - 2003/08/21 :  21:53:38  Show Profile Send svorsken a Private Message
Hjääääälp!!!!
Vad har jag satt igång???

Håller med Larsho...
Snälla Sten o CM.
Vi är inte intresserade av edra
affärsmässiga förehavenden...
Vi snackar ljud o musik här..

Att jag var så enträgen att få veta
antalet som felprocenten baserades på,
får sitt svar här tidigare i tråden..

" Jag köper 2 Pripps öl, en av dem smakar dåligt...-
Hälften av pripps öl är dåliga!!" ????

***OBS.. ÖL SMAKAR ALDRIG DÅLIGT!!!***

Men ser nu oxå att det är del mycket nöjda Cambridge ägare här oxå...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Mr Ohm.....
Bilderna du visar,,, fattar inte vad du menar...
Är din spelare moddad eller pekar du på nån svaghet???

and all of U... live in peace....

///svorsken///
Go to Top of Page

Heat
Member

205 Posts

Posted - 2003/08/22 :  06:59:46  Show Profile Send Heat a Private Message
måste bara säga att jag var inne med min felaktiga spelare igår på hifi-klubben för reparation. Men dom gav mig helt enkelt bara en ny spelare rakt av! det kallar jag kundservice:-) Och nu så sitter jag här med ett mycket väl fungerande ex!!!

Hellacopters LP/7" köpes
Go to Top of Page

Sten

1033 Posts

Posted - 2003/08/22 :  08:47:32  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Svorsken, jag vill inte tjafsa utan bara göra ett förtydligande.
Jag har inte köpt många Cambridge produkter utan endast 5st A300, 1st A500, 1st D500SE och 1st D300SE. Totalt 8st apparater varav endast 4st (1st D300SE, 2st A300 och 1 st. A500) fungerat felfritt. Det tycker jag är en anmärkningsvärd hög felprocent på hifiprodukter. 1st A300 har jag dock ouppackad så den kan ju också vara OK, vilket skulle innebära ett felprocenten sjunker från 50 till 37,5%.

Heat, att Hifiklubben bytte apparaten på en gång kan ju mycket väl betyda att dom känner till vilket/vilka fel det är på just D500.

Den som söker han letar.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/08/22 :  09:02:34  Show Profile Send Larsho a Private Message
Sten

Om du bortser från de problem du har haft med dem, hur
tycker du de låter ?? i mina ögon verkar de väldigt prisvärda
inte minst sedan Hifiklubben tagit över,hade själv en D500SE och
tyckte ljudet var mkt bra

Go to Top of Page

Sten

1033 Posts

Posted - 2003/08/22 :  09:21:15  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Som jag skrivit ett par gånger i andra trådar så låter dom bra för pengarna. Framförallt förstärkarna.

Den som söker han letar.
Go to Top of Page

danielbas
Member

209 Posts

Posted - 2003/08/22 :  09:29:06  Show Profile Send danielbas a Private Message
För att styra upp procentdelen felfria apparater kan jag säga att jag har en D500SE sedan några månader. Den har fungerat helt perfekt och det hörs endast ett svagt surr om man lägger örat mot skivsläden.
Den senaste tiden har den gått c:a 200 timmar på nästan ständig repeat (spelar in högtalare...) och den har inte strulat, som några tydligen hade problem med vid längre användande.
Go to Top of Page

Heat
Member

205 Posts

Posted - 2003/08/22 :  09:34:54  Show Profile Send Heat a Private Message
som sagt måndagsex förekommer ju alltid, så länge det inte är några problem med att få en ny/reparera så ser jag inget större problem med det. jag är hur nöjd som helst med min nya D500se

Hellacopters LP/7" köpes
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/09/15 :  19:55:23  Show Profile Send Jadde a Private Message
När jag provlyssnade en A500 på hifi-klubben hördes det tydligt att den vänstra kanalen spelade högre, tydligen obalans i volympotten. Har hört samma sak på en kompis A300. Otroligt trist.
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000