HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifi för flickor?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/08/06 :  10:56:18  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Min andre hälft har accepterat mitt intresse men skulle fortfarande tycka en plastig kompakt-aiwa hade räckt. Jag brukar bjuda in på "seriös" lyssning och sätta henne i sweetspot och be henne sluta ögonen med någon favoritlåt. Samma resultat flesta av gångerna; hon lyssnar 3/4 av låten, minskar volymen, reser sig upp och säger - "Gud va bra det låter........verkligen...." sen går hon där ifrån

Artphotography
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/08/06 :  11:06:01  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2003/08/06 :  11:23:00  Show Profile Send Lelle a Private Message
Lite dum kanske jag var, frugan är underbar

Hon är faktiskt bra på att lyssna om det låter anorlunda el. bättre /sämre när jag dragit hem nån ny leksak.
Hon fick mig t. att byta bort mina Dynaco Mk.III (Erik Andersson moddade) mot ett LAB SS300B (vi båda tyckte att labben lät bättre på 9 punkter av 10 (trodde jag aldrig innan)).

Fast helst vill hon ha ett par såna där smala B&O pelarhögtalare o B&O stereo (visst de är snygga men...)

Think different.

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2003/08/06 :  11:37:05  Show Profile Send huzze a Private Message
Så man hittar ingen fru/flickvän på detta forum

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2003/08/06 :  12:23:04  Show Profile Send MaS a Private Message
Nä du Huzze detta är ett forum för människor med kärlek till Musik , Prylar, å känslan övet att få äga fina saker.

MMM Igentligen så borde man nog aldrig sälja något av det man köper utan bara samla på hög.

Så det finns nog inte plats för så möe personkärlek här tycker man skäller på varandra mer än uppmuntrar varann, iofs icke på medlemmarnas system sida där haglar positiva tillrop tätt.

Men visst vore det sköönt med mer kvinnor här som kan styra upp oss lite , när det råballar.

Mvh MaS

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2003/08/06 :  12:47:56  Show Profile Send huzze a Private Message
Får väl hitta ett forum för knyppling då
Jag har just köpt den senaste virknålen i titanlegering...
Går fort som bara den

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/08/06 :  16:39:43  Show Profile Send gcs a Private Message
Lelle gör inget hörseltest på din fru. Hörde just på radio att
kvinnor hör bättre än män.

gcs
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/08/06 :  17:42:28  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag hör ofta min fru. Ibland är det positivt, ibland inte.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Billie300B
Member

213 Posts

Posted - 2003/08/07 :  09:26:42  Show Profile  Visit Billie300B's Homepage Send Billie300B a Private Message
Quote (Dan): "hon lyssnar 3/4 av låten, minskar volymen, reser sig upp och säger - "Gud va bra det låter........verkligen...." sen går hon där ifrån"
Men... just så säger ju min fru mé
Har till och med försökt med att spela Elton John för att hon skall stanna- men icke. Det är nog bara att inse att det är vi nördiga geek-killar som står för hifi-navelskåderiet..
/Kristian


Den som syndar sover icke.
Go to Top of Page

Ximilian
Starting Member

31 Posts

Posted - 2003/08/07 :  10:44:13  Show Profile Send Ximilian a Private Message
Min flickvän är helt oförstående vad det beträffar hifi, dock har hon insett att det idag skulle vara omöjligt att vara utan prylarna. Vi har till och med kommit så långt att hon är heltänd på idéen att göra ett dedikerat lyssningsrum/biorum i källaren när vi nu skall bygga nytt. Kanske är det mest för att jag skall få ett eget lekrum. Dock har hon, tro det eller ej, kommit med förslaget ha någon form av ”ljudanläggning” (hennes ord) i vardagsrummet. Kanske kan vara idé att ta med henne ut att (hon)titta / (jag) lyssna på Audio Analogue eller Vincent. Varför inte smida medan järnet är varmt.

Så när alla argument för att "det är ljudet som är det viktigaste" tagit slut får man gå in på de visuella aspekterna. Det tar lite tid, men det kan det vara mödan värt.

/M
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/08/07 :  10:57:48  Show Profile Send 10 a Private Message
quote:
Det är nog bara att inse att det är vi nördiga geek-killar som står för hifi-navelskåderiet.
Fast i det här läget verkar det mest som att de inte fattar poängen. Visst, apparatkåthet och fascination för prylar känns typiskt manligt, men ett bra system ger ju så mycket mer än det. Även en som inte är tränad att lyssna efter audiofildetaljer, borde dras in i musiken på ett annat sätt. Att bli känlomässigt involverad i musiken på det här sättat, borde tilltala vem som helst!
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/08/07 :  12:47:12  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag undrar vad tjejer kan ha för intresse om dom inte är intresserad
av Hi-Fi. Finns de´ egentligen någe annat.
Go to Top of Page

Ximilian
Starting Member

31 Posts

Posted - 2003/08/07 :  12:53:55  Show Profile Send Ximilian a Private Message
Hemma har hon iallafall upptäckt någonting som kalls för TV, kan det vara läge på att föreslå plasma (kanske).
Go to Top of Page

Billie300B
Member

213 Posts

Posted - 2003/08/07 :  13:12:02  Show Profile  Visit Billie300B's Homepage Send Billie300B a Private Message
10,
jag håller med dig. Man tycker (hoppas?) ju att äkta hälften om inte annat på grund av sitt totala ointresse för stereomaskiner och ljudparametrar som "luft", "smäll i botten" och "upplösning" kan bortse från hela det "ormboet" och bara lyssna på musiken, men icke. Hmmm... undras just om det är apparaterna som fått mig intresserad av musiken eller tvärtom...
/Kristian

Den som syndar sover icke.
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/08/07 :  15:16:05  Show Profile Send 10 a Private Message
Man ska inte ställa sig så jobbiga frågor, Billie, men jag kan villigt erkänna att jag, trots att jag fjantar runt med det här för att jag älskar musik, tycker det är läckert med elektronik. Är man nörd så är man!
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/07 :  15:30:14  Show Profile Send Bravo a Private Message
Jag kan faktiskt ärligen säga att det började med musiken, sedan upptäckte jag vad nya bättre grejor kunde göra och så var jag fast, hmmm.

Otvivelaktigt blir det en blandning av musik och prylintresse, allt annat vore att ljuga, men det sista med prylar det verkar kvinnor aldrig kunna förstå.
Att läsa manualen är ju bara löjligt, oavsett vad det är, anläggningen skall helst vara osynlig och kablar borde inte finnas tycker min kära lagvigda, men blev frustrerad när hon inte kan spela in på videon.

Jag får väl erkänna att det inte alltid blir snyggt med all bråte i vardagsrummet dock, det tar plats.

Bravo
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/08/08 :  16:03:50  Show Profile Send nin a Private Message
Nja, mitt ex var helt ointresserad av hifi när vi träffades. Undrade varför jag la massa pengar på apparater och "stenkakor"
Men mot slutet av förhållandet så satt hon på festerna och förklara för hennes vänner varför vinyl och rör låter så mkt bättre än CD och transistor!!

Så med rätt lära så kan alla lära sig. Ingen föds ju till hifi freak, vi alla har haft våra "läromästare".
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/08/08 :  18:47:04  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Hmm, är det inte en typiskt manlig åsikt att det är löjligt att läsa manualen?
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/08 :  18:52:01  Show Profile Send Bravo a Private Message
Inte hemma hos mig i alla fall, jag kastar mig över alla papper jag kan hitta.

Bravo
Go to Top of Page

supersonic
Member

125 Posts

Posted - 2003/08/08 :  23:08:21  Show Profile Send supersonic a Private Message
Ingen tjej som hittat hit än? *S*

supersonic
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/08/09 :  00:24:31  Show Profile Send Hepcat a Private Message

supersonic : De finns men de syns inte nu och är inte många vet inte riktigt var de håller hus lyssnar väl på musik kanske.

Mikael



www.selleri.de
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/09 :  01:09:00  Show Profile Send Bravo a Private Message
Det är precis vad de gör, inte intresserar de sig för anläggningar, musiken gäller. Låter det hyggligt är de nöjda och kan njuta.

Bravo
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2003/08/17 :  04:49:21  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
"Jag såg en tjej på Arkenmässan år 2000, hon satt utanför ett demorum och sov väntades på sin kille.
Vi har också en tjej här på forumet med det passande namnet "Girl"
vi får hoppas på att det blir fler"

Humm, undrar om det var min tjej=) (Uhm, ex tjej), hon var inte direkt hifigalen
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/17 :  05:46:20  Show Profile Send Bravo a Private Message
Tjejer är nog mer praktiska, låter det bra, så låter det bra, punkt och slut. Detta manliga rotande i apparater, kablar och detaljer verkar vara kvinnor fullständigt främmande. De är nöjda om det låter bra och helst inte syns, och tur är väl det kanske, för vem skulle annars bromsa oss.

Däremot kan de ju mycket väl vara intresserade av musik och då gärna konserter.

Bravo
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/08/17 :  08:37:33  Show Profile Send Hotspur a Private Message
quote:
Däremot kan de ju mycket väl vara intresserade av musik och då gärna konserter

"de"??? Varför dessa onödiga generaliseringar och uppdelningar? De flesta män är väl helt ointresserade av hifi, liksom de flesta kvinnor? Någon statistik på hur många manliga resp. kvinnliga musikutövare och konsertbesökare vi har i detta land, kan inte jag, men jag skulle tro att det oxå är ganska lika?
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000