HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 AQ Volcano, HT Pro 9 eller Accoustic Zen Satori
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2003/08/02 :  14:58:03  Show Profile Send linkan a Private Message
Är det nån som hört på Volcanon? Jämfört den mot Pro9 eller Satorin?
Spelar de i samma division eller är Volcanon ett snäpp vassare?

Linkan

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2003/08/04 :  08:49:18  Show Profile Send linkan a Private Message
Är det ingen som lyssnat på Volcanon?
Rydberg, provlyssnade inte du på några AQ-kablar i denna prisklass innan du bestämde dig?

Linkan

Go to Top of Page

crion
Member

503 Posts

Posted - 2003/08/04 :  13:06:43  Show Profile Send crion a Private Message
Jag har lyssnat på Volcanon och 9+. Tyvärr hade jag inte dem hemma samtidigt, men det här är mina lyssningsintryck (det var ett tag sedan).

HT 9+
Jag har tidigare varit en fan av just HT så jag har haft hela systemet wirat med allt från strömkablar till analoga och digitala signal och högtalarkablar. Pro 9:orna är riktigt trevliga kablar, De har ett mellanregister med mycket kött och mycket fin diskant. Bottom end är kompetent.

Volcano
Prövade denna samtidigt som jag hade deras motsvarande interconnects i systemet. Första tanken som slog mig var SPEED. De känns väldigt rappa. Mycket klara kablar till musiken.
Dock passade dem inte optimalt i mitt system. Jag kör triwirat, men jag har Harmonic Tech lågnivå till mina aktiva baselement. Och här skar det sig lite med Volcano kabeln. Den massiva kroppen upp från basen fortsatte inte i samma storlek i Volcano. Däremot kan jag tänka mig att om jag använt AQ för hela triwiringen så kanske det fungerat bättre.

Jag tycker du skall prova själv och se vilken som passar ditt system bäst. Pause på regeringsgatan i stockholm har både HT Pro9+ och AQ Volcano.

Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2003/08/04 :  13:25:02  Show Profile Send linkan a Private Message
Crion, tack

Kom ej ihåg att Pause hade AQ's sortiment, blev lite sugen då jag såg Lefflers annons om Volcano. Ska testa i min anläggning men jag ville höra lite generella kommentarer först.

Linkan

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000