HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Arcam 10 förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/08/02 :  04:09:18  Show Profile Send KennethS a Private Message
Halloj!

Nån som har några synpunkter på denna förstärkare? Lyssnar blandat på allt och tänker satsa på ett par Dynaudio 1.3 MKII som högtalare och en X-ray som CD.. Vad tror ni om denna komb?

Trött på folk utan vett

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/08/02 :  04:25:57  Show Profile Send MartinH a Private Message
Förmodar att du pratar om Alpha 10, den tycker jag inte håller samma klass som deras cdspelare.. Man kan hitta bättre för pengarna..
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/08/03 :  00:25:27  Show Profile Send KennethS a Private Message
Japp precis, Ber om ursäkt att jag inte förtydligade mej...

Så, det är inget att ha? läste gamla tester på den i Whathifi och där fick den jättefin kritik! Har ni annars några andra förslag? Är ju ganska tröga burkar vi pratar om...

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/08/03 :  00:35:05  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag säger inte att den är en dålig stärkare, men mina erfarenheter av Arcam har varit att cdspelarna är bättre än förstärkarna..

Men kan du få tag i en till ett vettigt pris så kan det vara ett bra köp, men jag skulle inte köpa en till nypris, för då finns det bättre grejer.

Men den ska nog inte ha några som helst problem att driva dina 1,3er..
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/08/03 :  03:58:26  Show Profile Send KennethS a Private Message
Nä, jag tittade på en begagnad, känner att köpa nya grejer till ny pris i den här klassen inte är för mej! 1,3erna kommer senare, vill bara få ta i en framtid säker förstärkare, som kommer att hålla för lite uppdateringar, I ett gammalt nummer av Whathifi rekommenderade dom Arcam 10:an ihop med en X-ray och ett par 1,3MkII, så der var därför, har alltid varit lite svag för X-rayen..

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000