HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Prisvärda toroider
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

e96mlo
Member

504 Posts

Posted - 2003/07/29 :  08:29:17  Show Profile  Visit e96mlo's Homepage Send e96mlo a Private Message
Något för klass-A-byggare, kanske?

http://www.rockna-line.com/toroids.htm

/Marcus

e96mlo
Member

504 Posts

Posted - 2003/07/30 :  21:52:15  Show Profile  Visit e96mlo's Homepage Send e96mlo a Private Message
De tar 2,1 EUR/kg för frakt till Sverige. Dessutom tillkommer ev moms om tullen får syn på paketet.

Tar kanske udden av den första fynd-glädjen...

/Marcus
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2003/07/30 :  22:17:37  Show Profile Send matson a Private Message
Jag tycker nog att det ändå är ett riktigt bra pris. 2 st 1000VA för ca 150 Euro är ju schysst.

Extra bonus att man kan välja vilka sekundärer man vill(vilket blir mkt dyrare här hemma).

Tack för tipset!

Mvh
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2003/07/31 :  12:06:01  Show Profile Send Flint a Private Message
Till Klass-A gillar jag dom inget vidare eftersom dom fort blir varma när man närmar sig trafons maxeffekt. Jag har testat och blev förvånad hur satans varm en 500W trafo blev när jag tog ut 400W kontinuerligt. Klass-A drar ju mycket hela tiden. Järnkärnan ligger ju inne i mitten och har alltså inte samma möjlighet att avge värmen som en EI-kärna har. Jag tippar att toroider är bäst till traditionella AB-konstruktioner så att dom får vila sig lite mellan varven eller så får man lösa kylningen med en kylfläns. Bara en synpunkt om toroider.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000