HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Denons enklaste modeller
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

petter79se
Starting Member

2 Posts

Posted - 2003/07/27 :  22:31:19  Show Profile Send petter79se a Private Message
Funderar på att skaffa mig en ny anläggning och har tänkt satsa på en surrondreceiver. Jag har tittat lite på Denons enklaste modeller (AVR-1403 och AVR-1603). Någon som har något att säga om dessa?

/Petter

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/07/27 :  22:40:29  Show Profile Send marens a Private Message
Denon är schyssta och säkra köp. Man slipper saker att irritera sig på utan allt bara funkar precis som det ska. Har inte lyssnat på precis de modellerna men jag tycker att deras billigaste apparater generellt låter väldigt bra, inget direkt fel på ljudet.

Sen behöver man ingen centerhögtalare, prova utan först. Den medför mest en massa problem så det brukar låta bättre utan, även om rösterna inte kommer rakt från mitten om man sitter vid sidan av.

Edited by - marens on 2003/07/27 22:46:55
Go to Top of Page

petter79se
Starting Member

2 Posts

Posted - 2003/07/28 :  07:39:22  Show Profile Send petter79se a Private Message
OK, det känns ju tryggt...i högtalarväg funderar jag på att börja med ett par gale 3040. Vad tror ni om den kombinationen?

/Petter
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000