HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 BonnPöjk I Stockholm
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2003/07/20 :  17:04:38  Show Profile Send MaS a Private Message
Hej på er.

Ville bara delge mina så erfarenheter ifrån helgen.

Sitta på buss i flera h bara för att komma till Sockholm är dryyyygt.

Väl framme så blev jag ledsagad till Zinkensdus på Söder, in med väskor å dyligt fram med lite bibb å vätske påfyllning, sen bar det av någonstans, irrade omkring på söder bland ölhak å helt plötsligt så såg jag en skylt som det stod ReferenceAudio på tror den låg på Söder med.

Polarna rullade vidare men jag kunde ikke låta bli att gå in i affären, å säger bara herremin lille skápare va prylar dom hade, efter lite botanisering bland hyllor så kom det fram en yngre kille till mig å undrade om jag ville ha hjälp å det kunde han.
Sa som det var att jag aldrig hört rörstärkare å då det stod vad jag trodde det var ett par monoblock Quad tror jag dom hette ej 100.

Men tyvärr dom behövdes visst värmas upp innan man spelade på dom (12) h dessutom, det var visst ägarens egna ex.

Å fick reda på att att man skulle boka tid innan man kom dit om man ville provlyssna.

Men jag fick smita in i ett rum där en annan snubbe lyssnade, det var Musical fidelity stärkare å Cd spelare samt Dynaudio golvare.

Lät mycket bra trots det låga priset på golvarna 18 500 tror jag det var, han bytte skivor i rask takt, å jag njöt. Språkade med en annan trevlig äldre man i affären vet ej om han jobbade där eller ej, troligvis inte då han rekomenderade mig en massa andra affärer han ej tyckta jag skulle missa när jag ändå var i stan.

Det fanns mängder godis i denna affär, Krell som jag tyvärr ej fick lyssna på men väl smeka ömt, Vincent såg grymma ut med, samt Shanlig rör Cd.

Nåja efter 1 h där så fick jag smita iväg å möta upp mina vänner igen som som tur var bara satt i en ölhall 300 m längre ner.

Sen var det fest, när vi skulle ut senare på kvällen så kunde jag konstatera att Stockholms vakter ej är lika toleranta som dom vi har hemma, sen en jävla massa folk överallt.

Dan efter såg vi Stones möe lyckat även för en kille som mig som aldrig lyssnat på dom så var jag mäkta imponerad.

Sitter nu hemma i byn igen, å funderar på att se Eldkavarn i Halmstad ikväll ett mycket bra Liveband.

Kort om Stockholm ,,, verkar finnas en del fina hifi affärer, en vacker stad, men för mycket folk överallt.

Dom verkar ej veta när en smålänning är för full.
Fick till och med svaret av en av vakterna att jag skulle ta min efterblivna bror och gå.


Mvh MaS

I ain´t no nice guy after all.

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/07/21 :  10:51:55  Show Profile Send Knoppen a Private Message
300 meter nedanför Reference..., ölhall...

Antagligen var ni på Kvarnen! För packad för att komma ihåg?

Stones var, och hur var det? Själv var jag på Stadion.

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2003/07/21 :  11:13:46  Show Profile Send MaS a Private Message
Kvarnen kan det nog ha hetat, tror det var en hemma pub för Hammarby fans med.

Japp var på Stadion på Stones, var grymmt imponerad, var klart läckert med bilderna på dom.
Hur funkar det projicering eller??????

Vad tyckte du själv om Stones, själv är jag ju grön på detta bandet men det levererades en show som heter duga.



Mvh MaS

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/07/21 :  11:25:30  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Då är jag säker på att det var Kvarnen! (är själv en passiv Bajare)

Ja skärmarna flöt omkring grymt coolt! Det var ingen projicering på dem, utan de är aktiva skärmar. Exakt vilken teknik det är i dem vet jag ej, men det spelar ju mindre roll.

Det var första gången jag såg dem också. De rockar ju helt klart bra mycket fetare än de allra flesta band. Och så har de hållit på i 40 år nå´nting. Helt otroligt! Vad jag har förstått så ska de ha en av de allra största och mest avancerade scenbyggena av alla band. Jag har i alla fall aldrig sett något värre än det jag såg i fredags!!!

/Johan

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000