HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Görans HiFi i Växjö
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Putteman
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/07/18 :  07:52:43  Show Profile Send Putteman a Private Message
Tjenis

Finns det någon ifrån Växjö trakten här? Tänkte kolla om nån har någon erfarenhet ifrån Görans HiFi i Växjö?

Själv så har jag bara ont och inget gott att säga om Göran och Ove, men innan jag börjar min klagosång så ska vi se om någon annan har några erfarenheter därifrån?

//Putteman
"Mannen som blev en gris..."

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/07/18 :  11:30:33  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Köpte en cdspelare där en gång som jag fick lite problem med, det pep från mekaniken när en skiva spelades. Jag ringde till Görna och förklarade, men istället för att ta på sig ärendet skulle JAG ringa till importören i Tingsryd. Importören hade hört talas om problemet med undrade varför jag hade vänt mig till honom och inte till Görans hifi. Då förklarade jag att Göran hade skickat mig vidare men det var tydligen fel enligt importören. Då de hade märket på cdspelaren även upp på Lefflers i Linköping så gjorde grabbarna där importören en tjänst och lagade cdspelaren till mig gratis även om jag inte köpt den där. Nej den där Göran verkar vara bra på att snacka och den andra mannen i butiken som verkar vara ...edit // epkpeng ... har ju inte ett rätt heller. Jag skulle lyssna på ett par högtalare, han satte på men han hörde inte ens att bara en av högtalarna lät, jag fick påpeka det för han. "Jag vill lyssna på BÅDA högtalarna!!!"

Görans Hifi kan jag absolut INTE rekommendera.

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - epkpeng on 2003/07/18 11:40:02
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/07/18 :  11:40:01  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
Nej den där Göran verkar vara bra på att snacka och den andra mannen i butiken som verkar vara ... ju inte ett rätt heller.

Ooops, där steg någon över en gräns...
Rydberg- man kallar ingen för .....speciellt inte när du i meningen före återigen gör lite reklam för din favvoaffär

Konsult hos Consulterna

Edited by - epkpeng on 2003/07/18 11:40:56
Go to Top of Page

gurin
Member

196 Posts

Posted - 2003/07/18 :  11:57:44  Show Profile Send gurin a Private Message
Det kan vara befogat att gnälla på vissa affärer, men mest nytta gör det om man gnäller direkt i affären. Förhoppningsvis förstår de vinken!

Jag vill dock gärna läsa berömmande ord om vissa personers favoritaffärer särskilt om de utför reparationer gratis. Det är roligare med positiv kritik och den får i slutändan bättre effekt än negativ.

De som aldrig omtalas i positiva ordalag torde efter ett tag få svårt med lönsamheten. Jag misstänker att det är svårt nog att gå runt genom att bara sälja High End.

Som Hifi-konsumenter skall vi vara tacksamma för att det finns återförsäljare som faktiskt har kvalitetsprodukter. Hos dem kan vi lyssna på dessa för allmänheten esoteriska tingestar. Hur skall vi annars bilda oss en egen uppfattning om olika ljudideal och olika märken?

Mvh/Gurin

Mina öron är mina mätinstrument.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/07/18 :  12:03:26  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Sanoj> Oj då, det kanske var att gå lite långt, ups, ursäkta!

Epkpeng> Tackar epkpeng för editen, den behövdes nog där när jag tänker efter.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/07/18 :  12:09:58  Show Profile Send Pjotre a Private Message
quote:
den behövdes nog där när jag tänker efter.


Ofta kan det vara bra att tänka efter.... före....
Go to Top of Page

audiologen
Starting Member

31 Posts

Posted - 2003/07/18 :  12:11:42  Show Profile Send audiologen a Private Message
Man ska passa sig för att kommentera folk på nätet.
Det är mer än ett forum som fått stänga pga personangrepp.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/07/18 :  12:13:37  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Pjotre> Jag skyller på sommarvärmen, tänker man för mycket blir det lätt överhettning och det vill man ju inte. Sen tyckte jag väl inte det lät så farligt när jag skrev det.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/07/18 :  12:15:52  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Pjotre> Klarade sig stereon igår? Kan tänka att du sprang och drog ut alla kontakter. Enligt syrran var det ett fasligt busväder i Göteborg. Tydligen 23000 blixtar i ovädret....

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/07/18 :  12:22:01  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Rydberg:
Helt OK!

Trevlig sommar på dig!

;-)

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/07/18 :  12:35:19  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Epkpeng: Får önska dig det detsamma! Du ska inte till Östersjöfestivalen? Eller massfyllefest i K-hamn som den också kallas! =)

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/07/18 :  12:44:05  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Rydberg:
Lite sug! inte minst att se dom däringa båtarna som är rätt snabba!

Kommer du till Siailtet i Karlskrona då? ;-)


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/07/18 :  12:47:00  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Epkpeng> Oki ska det köra de där båtarna i år igen, de går ganska bra om man säger så...

Brukar inte åka till Sailet men i år kanske det blir av, känner ett par borta i Lyckeby så klaffar det med dem så...

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

gorkamorka
Member

136 Posts

Posted - 2003/07/18 :  12:48:05  Show Profile Send gorkamorka a Private Message
å bilen går bra...
Go to Top of Page

Putteman
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/07/18 :  15:24:04  Show Profile Send Putteman a Private Message
Hehe, oj vad mycket offtopic det blev här plötsligt! :-)

Jag själv har varit på Görans hifi vid flera tillfällen. Min första kontakt var när jag var 16 år, hade sommarjobbat och skulle köpa stereo för pengarna. Jag förklarade att jag hade 10 bagare som jag skulle spendera, och att det skulle vara förstärkare och högtalare, för cd´n skulle jag vänta med att byta ut. Vad tror ni Göran gör. Han kopplar upp ett system som kostade 16 papp! Jag förklarar att visst, det lät väl ok, men jag har endast 10 att lägga, men jag får fan inte lyssna på något för tio, med motiveringen att han tyckte att det var värt det! Märkligt.....

En annan gång så var jag och skulle lyssna på en Copland kombo med JMLab Electra burkar till. När jag förklarade vilka grejjer jag ville höra, så försökte Göran sälja prylarna till mig innan jag ens hade lyssnat!

Göran: -Slår du till nu så prutar jag två tusen och skickar med signalkablar!

Jag: -Ehhh, ska nog se hur det låter först!

En annan kille jag känner är ganska såld på B&O, som dom sålde där tidigare. När han och Ove kollade på en TV som var ganska dyr, så påtalade han att han upplevde bilden som relativt dålig med hänsyn taget till priset, och undrade om det var ok. Då pekade Ove med hela handen och skickade ut honom ur butiken!!! "Är det så det inte passar så är dörren där" mullrade Ove. Helt otroligt, eller?

Ytterligare en kille var och ville lyssna på hemmabio hos dom, och ville lyssna på Infinity Kappa, och Pioneer 2011. Ove vägrade koppla upp Pioneer stärkaren eftersom han tyckte att H/K var bättre, så han fick inte lyssna på den stärkaren han ville, fast den stod där på hyllan!

Det här är inget skitsnack eller elakt förtal, utan hämtat ur verkligheten. Visst ska man berömma också, och då kan jag berömma Benny som jobbade på HiFi Klubben som tidigare fanns i Växjö. Han flyttade med till deras då nyöppnade butik i Linköping för ett par år sedan. HEJA BENNY!!!

Det finns en lite smutsigare story som rör varför Görans HiFi inte fick sälja B&O längre, men den behåller jag för mig själv, då det känns lite häftigt att hänga ut dom så hårt.

Nå, blir någon sugen på att besöka Göran och Ove? :-)

//Putteman
"Mannen som blev en gris..."
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/07/18 :  15:39:24  Show Profile Send KennethS a Private Message
Kan säga att jag jobbat med Benny i ett par månader när hade vik-jobb på Hifiklubben här i Linköping.En hederstryffel som jag hade det riktigt kul med!Våran personalfest gick nog till historien tanke på att det var bara han och jag och min farsa som vi söp under bordet för första gången i mitt liv!!*Hahahaha*

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/07/18 :  15:40:36  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Låter som en lyckad personalfest

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Putteman
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/07/18 :  15:53:11  Show Profile Send Putteman a Private Message
Jasså du, du har supit med Benny du! 1-0 till dig. Jag blev bjuden på fest hos honom på juldagen en gång, men hade redan bokat upp annat... :-(

Jobbar han kvar på klubben i Linköping Benny pajken eller?

//Putteman
"Mannen som blev en gris..."
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/07/18 :  17:05:36  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan,

Vi har beslutat att låsa denna tråd.

Största och främsta anledningen beror på risken för arrangerad smutskastning. Med det menar jag inte att denna tråden är av det slaget.

Hoppas ni har viss förståelse för detta.

Jag håller ögenen på min PM-inbox, för det är väll dit ni skickar eventuella kommentarerna om något skulle vara oklart!?!

mvh
// epkpeng
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000