HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sunfire Bas?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2003/07/12 :  23:54:44  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Någon som vet om det finns en svensk ÅF för sunfire True Subwoofer serien. Har letat runt på nätet men inte lyckats hitta nån som säljer en med 230V för europa.

// J

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/07/13 :  00:11:43  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Tidigare så var det väl Svenska laser föreningen men dom har slutat med det.

Testa att ringa och höra med dom: http://www.slfhemmabio.nu


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/07/13 :  14:27:52  Show Profile Send MartinH a Private Message
Det ska finnas nån som har hand om Sunfire i Sverige, men tyvärr så ger Sunfires egen hemsida ingen info om distributörer i restan av världen utom i USA.. Konstigt ?!?!
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2003/07/14 :  16:09:31  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Darn, ingen som vet?
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/07/14 :  16:18:53  Show Profile Send Nagref a Private Message
Kan ju vara som så att den hopp&studs-subb är bäst lämpad för de förutsättningar som finns i USA??

Det var väl en hel del strul att få till nätdelen så att den funkade för 230V. I USA så likriktade man bara 110V och drev förstärkaren direkt men det går inte här... Kanske de använde en extern trafo

I a f lite info finns om man använder sökfunktionen. Som här:
http://www.hififorum.nu/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=3047&SearchTerms=,sunfire
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/07/14 :  16:49:07  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Ja det var en extern trafo. I alla fall när den lanserades på svenska marknaden.

Hopp & studs? Vaddå, den hade ju finfina vibrationsisolatorer som var lite klibbiga och höll den på plats.

Göran Chatall importerade förut. Han kanske fortfarande gör det? www.biorummet.nu, och www.runtljud.se.


Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/07/14 :  17:06:42  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
En lite varning , reservdelar är INTE lätt att få fram om den pajjar.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/07/14 :  17:08:55  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Ringde du och hörde med SLFhemmabio då? Kanske inte nån som tagit över det efter dom ens.

Vet att dom tyckte bla att det var rätt så krångligt med Sunfire.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

hifidreamer
Member

197 Posts

Posted - 2003/07/14 :  18:32:51  Show Profile Send hifidreamer a Private Message
Tjenare!

Jag hörde att firman misskött sin agentur, varför de blev fråntagna den (kan det vara sant?). Jag vet inte om det har kommit någon ny generalagent i Sverige. Förut så såldes den av NHT - försäljarna i Sverige. Så du kanske kan höra med dessa exvis Best Sound (Stockholm), Lasse Bengtsson (Stockholm), Klintons (Eskilstuna) mfl.
För övrigt är det där en väldigt trevlig bas. Jag gillar den och ev kommer jag att skaffa mig ett eget ex av Sunfire True subwoofer.

Edited by - hifidreamer on 2003/07/18 14:13:13
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2003/07/15 :  11:55:40  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Det låter lite oroväckande med reservdelarna där Johan, har du erfarenhet strul med lagning/service? Man kanske inte ska köpa en begagnas pga detta....?

Tackar för tipsen iaf govänner, ska kolla runt. Om inte annat så ligger Infinitys Kappa sub på delad första plats av de som ska testas. Fördelen med sunfire är just storleken på lådan då jag har lite tight med utrymmen att husera en subba... man vill ju ogärna klämma in dom långt in i ett hörn.

mvh // Jouni

Edited by - ollilaboratories on 2003/07/15 11:58:46
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2003/07/15 :  12:01:42  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
quote:
Ringde du och hörde med SLFhemmabio då? Kanske inte nån som tagit över det efter dom ens.

Vet att dom tyckte bla att det var rätt så krångligt med Sunfire.



Nån firma i sthlm som heter New Cinema Audio Ab ska vara agentur för dessa, har inte hittat nå nummer bara. De hade dessvärre stepup trafos på sina oxå (SLF)... dvs det gjordes inte nån med 230V. Det kanske bli att jag skiter i sunfire som det ser ut, litar inte riktigt på extern trafo joxet.

Edited by - ollilaboratories on 2003/07/15 12:02:03
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/07/15 :  12:40:48  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Ta en titt på Velodyne HGS serien då och se om det kanske passar istället.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2003/07/15 :  19:49:04  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Har för mig att www.hifiskane.se har sålt den. har i alla fall sett den i deras butik. Kan ju kolla med dem om de vet ngt om vem som har agenturen.

MvH /

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/07/18 :  14:32:17  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag har själv inte ägt nån , men när dom såldes i sverige (vet inte vilken argentur) så kunde inte ens dom få över reservdelar från USA. Det var Sunfire som klyddade inte argenturen. Carver o hans företag har aldrig varit vidare säkert för ibland blir det helt tyst i ett par år. Sen vaknar dom till liv igen.

Sikta på nått annat är mitt råd.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2003/07/18 :  19:46:44  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Tack Johan och alla andra, det kommer inte att bli sunfire som hamnar hemma i mitt vardagsrum... som det ser ut.

// J
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000