HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Forumrabatt på Advantage nya integrerade?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/07/12 :  10:12:32  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Ny Advantage!

Vi är hittills tre stycken vågade Bladelius-entusiaster på detta forum som är så sugna på den nya integrerade efterföljaren till megasuccén Amplifix, att vi kan tänka oss att beställa ett exemplar redan nu! Signaturen Ledzepp kläckte då den lysande idén att, eftersom vi verkar vara så många som är intresserade, gå samman med en gemensam massbeställning och på så vis kunna erhålla en saftig (?) mängdrabatt.

Sagt och gjort, på en enda varm sommardag blev vi raskt en trio - och därför lägger jag nu detta i en helt ny tråd, för att om möjligt finna ännu fler seriöst intresserade spekulanter. Förhoppningen är att vi kanske kan bli tio personer som hostar upp 15 000:- i mitten/slutet av augusti (skattepengar!) eller iaf till september (beroende på när den kan levereras) och i det läget måste det bli väldigt svårt för t.ex Best Sound att tacka nej till tio sålda maskiner på ett bräde, låt vara med t.ex. 25 % rabatt?

Nå, finns det fler intresserade därute så lista er i denna tråd omedelbums (kanske att Hififorum kan klistra tråden?)! Däremot betackar vi oss för alla försök till hifi-politiska resonemang och annat trams i denna tråd, var vänliga respektera detta. Tack!



Vet du att du vill och kan köpa denna förstärkare, med eller utan "forumrabatt"? Gör då så här: Kopiera nedanstående namnlista, lägg in den i ett "Reply to topic" med ditt eget nick underst i listan. Jag tar sedan kontakt med dig via PM och sköter gärna det administrativa kring detta, bättre att en person ligger på kretsen kring Advantage i detta ärende (frågor om leveranstider etc.) än att alla mejlar och ringer. Kanske det räcker att vi kommunicerar med Sladd? När vi sedan har en beställningslista klar så får vi förhandla om pris och göra upp alla nödvändiga detaljer, via PM etc.

Edited by - Hotspur on 2003/08/03 12:36:23

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/07/12 :  13:33:20  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Det måste vara blommorna som gör det

Vill för säkerhets skull bara skriva att inga löften om rabatter är utställda, Olle är och seglar.

Men kom till mig pojkar med ett par hundra lapp så skall vi se vad vi kan göra.

Hmmm, jag har inte ens lyssnat ordenligt själv på den ännu, men det närmar sig. 1 veckas inspelning dygnet runt borde få det hela att släppa en smula.

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2003/07/12 :  13:36:54  Show Profile Send Niclas a Private Message
Ror ni den dealen i hamn är jag &så med, trots jag är nöjd Amplifixägare.

1) Ledzepp
2) fridefors
3) Mikaell
4) Niclas


Mvh

Edited by - Niclas on 2003/07/14 20:20:20
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/07/12 :  13:45:04  Show Profile Send Roq a Private Message
Specifikationer? Låter ju intressant!

Tänkte nästan själv föreslå samma sak med Amphion Xenon på en annan hifiaffär men jag har avvaktat i väntan på pengar...
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/07/12 :  13:53:07  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Jag kan i och för sig tänka mig att vi kan få riktigt roligt om vi hänger på ett par QRS Merkurius fast detta är inte platsen att sälja på, tänkte bara tanken när roq skrev om sin idé... snacka om sverigepaket

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/07/12 :  13:58:24  Show Profile Send Hotspur a Private Message
quote:
om vi hänger på ett par QRS Merkurius

Stopp och belägg, jag vill inte ha några QRS!!!

Spara nu alla alt. förslag och låt denna tråd förbli seriös.
PS: Tänk förresten vilket fotoreportage det kan bli när tio
"forum-fånar" hämtar sina skinande Advantager...

Edited by - Hotspur on 2003/07/12 21:24:04
Go to Top of Page

hhorvat
Starting Member

6 Posts

Posted - 2003/07/12 :  17:20:48  Show Profile Send hhorvat a Private Message
1) Ledzepp
2) fridefors
3) Mikaell
4) Niclas
5) forken
6) hhorvat
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/07/12 :  17:52:35  Show Profile Send Timbre a Private Message


Det var en annorlunda forumsdebut...

Välkommen hhorvat!
Go to Top of Page

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2003/07/12 :  18:51:29  Show Profile Send ésm a Private Message
Ska lyssna på den på fredag, innan Stones. Gör den inte bort sig totalt så kan ni räkna in mig också, tyvärr kan den nog inte finansieras förens i September
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/07/12 :  19:00:26  Show Profile Send oliver a Private Message
Finns det specar nånstans? Får jag mina Krell grejor sålda så slår man nog till.Nåt måste man ju ändå ha och lyssna på.
/////// Sven-Åke

Skeptiker
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/07/14 :  14:18:13  Show Profile Send Roq a Private Message
oliver: Här finns litegrann:
http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=15849&whichpage=1
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2003/07/14 :  21:14:35  Show Profile Send forken a Private Message
var hittar jag närmasta ex för provlyssning? bor i skåne.
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/07/15 :  08:18:56  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Nu blir jag sådär orolig i själen igen....
Börjar inte Accuphasen låta lite trött?? Inte så detaljrik som jag vill ha det??
Vore det inte bra med en fjärr?? Jag var ju egentligen nöjd med Amplifixen och är denna bättre så.................

F..N Fridefors!! Vad var denna tråd bra för?? Nu kommer jag att sova dåligt hela semestern ;)



"My mistress eyes is nothing like the sun

Edited by - Dan Brickman on 2003/07/15 08:19:31
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/07/15 :  08:54:25  Show Profile Send Hotspur a Private Message
quote:
Nu kommer jag att sova dåligt hela semestern

Haha! Du är la rolig du Dan... Vi är många som sover dåligt, tacka Sladd för det!
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2003/07/15 :  09:58:49  Show Profile Send MaS a Private Message
Tja kan man få loss den för 15 så ärju detta intressant, men å andra sidan tror du dom släpper den för det?????
Kan du kolla upp det såfall får man ju försöka sälja sina andra grejjor.

Mvh MaS

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/07/15 :  13:43:08  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Upprepar att inga sådan löften är ställda. Jag kan ju heller inte säga något dylikt. Om ni drar er till minnes mina inlägg om näthandel, illojal konkurrens etc så skulle signalen till de butiker som säljer Advantage i Sverige bli ganska konstig.

Provlyssna i Skåne, beställ på Hififorum, få prylen i en låda på posten......

Vad säger butiken i skåne då?

Inte my cup of tea om man säger.

Å andra sidan är den värd en lyssning för 20. Eller 25 som vore det riktiga priset.....

Den seglande Olle får ta ställning till hur man eventuellt skulle ro en affär med många apparater inblandade i hamn vad avser både möjlighet, rabattnivå etc.

Intresset är ju onekligen stort i alla fall.

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Pelle
Member

417 Posts

Posted - 2003/07/15 :  15:38:44  Show Profile Send Pelle a Private Message

De som beställer får skriva kontrakt på att provlyssning sker på HiFi Consult.


[Audio Aero] [Audio Research] [inga högtalare]
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/07/16 :  04:55:15  Show Profile Send oliver a Private Message
Det vore väl konstigt om inte en rejäl rabatt skulle kunna ges om 10-20 personer eller fler köper förstärkaren på ett bräde med tanke på de avanser handlarna har som också ökar med antal sålda apparater.Även med tanke på material kostnaden för elektronik så tror jag knappast nån i ledet svälter.Och ledet verkar ju inte speciellt långt eftersom hi fi consult verkar samarbeta med Bladelius.
////////////// Sven-Åke

Skeptiker
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/07/16 :  08:08:51  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Om du ursäktar Sven Åke så ffår jag nog bemöta det där.

Det är en allmän och slarvig uppfattning att "de har så stora avanser", det går bort direkt, bygg själv är rådet till Er som tror på guld och täljkniv. Försök sedan sälja 10 av era alster, ta sedan ut lön och kringkostnader.....

Sedan så ökar inte avanserna med ökad volym. För tillverkaren så minskar möjligtvis kostnaderna då fler enheter ger lägre styckepris. Men ute i handeln är det vanligt på denna typ av produkt att pris och marginal är fast. Butiken skall inte behöva beställa 10 st åt gången för att få ett bra pris. Det finns från början när det gäller Advantage.

Att "ingen svälter", är det samma som att avansérna är så höga? Går bort direkt.

Sedan har Hifi Consult mer än ett samarbete med Bladelius. Vi är generalagenter för Bladelius och Advantage i sverige.

Som sådan är det en viktig uppgift att sätta priset rätt från början och ge alla i hela landet möjligheter att provlyssna och bestämma sig både i Malmö och Luleå. Det skulle inte bli fallet om man kunde gå samman 10 st via nätet och handla från Alingsås. Det är en helt annan affärsidé och våra återförsäljare skulle satsa på något annat märke som beter sig korrekt.

Mitt tips är att ni går ihop ett gäng och kommer överens, provlyssnar i en och samma butik och förhandlar med butiksägaren direkt. Från generalagenthåll (mitt håll) kommer det aldrig några löften om prissänkningar. Men ni behöver vara minst 10 skulle jag tro och på en produkt som är prissatt sansat och korrekt frfån början kan det aldrig bli tal om 25%.

Titta på Amplifixen, den gick upp i pris ca en tusenlapp på 4 år och den är fortfarande inte i närheten av att säljas begagnad för halva priset..... Bra för butiken, för den som köper den ny och för de som köper den begagnad.
"klippet" får ni hitta bland de apparater och återförsäljare som inte håller måttet pris/prestandamässigt eller de som klantat sig med omotiverat stora prishöjningar så fort något passerar svenska gränsen.

Men jag känner ju ingen butik som inte skulle vara villig att prata om priset om det står 10 boys med kontanter i handen

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/07/16 :  10:12:12  Show Profile Send Hotspur a Private Message
quote:
Mitt tips är att ni går ihop ett gäng och kommer överens, provlyssnar i en och samma butik och förhandlar med butiksägaren direkt

Okej, var ligger närmsta Advantage-återförsäljare räknat från Alingsås?
Go to Top of Page

nokia
Member

145 Posts

Posted - 2003/07/16 :  18:14:32  Show Profile Send nokia a Private Message
Men är inte Advantage och SAT prylarna lågt prissatta här i sverige redan??? En norrman som åker till sverig och ska köpa ett Advantage slutsteg får ju betala betydligt mer än en svensk.. Visst är det så??


Go to Top of Page

Atlas
Member

173 Posts

Posted - 2003/07/16 :  21:54:40  Show Profile Send Atlas a Private Message
quote:
En norrman som åker till sverig och ska köpa ett Advantage slutsteg får ju betala betydligt mer än en svensk.. Visst är det så??




Hur kan det bli dyrare
Den Norska kronan är ju starkare än den Svenska



Om du tror att du vet allt är du dåligt underrättad..

Edited by - Atlas on 2003/07/16 21:55:22
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/07/16 :  22:44:22  Show Profile Send oliver a Private Message
Sladd/ Ok tack för ett uttömmande svar nu vet vi hur det funkar.
///////// Sven-Åke

Skeptiker
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/07/17 :  08:11:06  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Advantage är - som alla andra produkter på en hemmamarknad - billigast just i det egna landet. Nytt land=ny distributör=merkostnad.

Hade man inte förr någon mysko lyxskatt på hifi, bilar och andra lyxprodukter i Norge?

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/07/17 :  23:18:15  Show Profile Send oliver a Private Message
En liten fråga bara om alla håller samma pris på en vara kallas inte sånt kartell bildning? Är det inte tillverkarens uppgift att rekommendera ett pris och återförsäljarens uppgift att följa den eller inte.Bara undrar men det kanske bara gäller bensin priset.

Skeptiker
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/07/18 :  00:06:40  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Nej, den debatten tar vi inte i denna tråd. Kartellbildning är något annat. Här pratar vi om vanlig generalagentsverksamhet med rekommenderade prislistor. Vanligt i all handel oavsett vilken produkt man pratar om.

mvh

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.09 sekunder. Snitz Forums 2000