HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 sålde material till absorbenter igår..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kraniet
Member

686 Posts

Posted - 2003/07/10 :  22:00:35  Show Profile Send Kraniet a Private Message
Japp.. Kom in en kille som skulle ha "typ dämpull. Alltså gullfiber fast för ljuddämpning. Ska ehm.. bygga en ... absorbent.." Hehe ljudförbättring är inget man villigt pratar om i järnaffärn kanske..
Men det gick ju bra han kom ju till rätt person.. En ram av trävirke skulle det bli med masonit på baksidan. I ramen 90mm med gullfiber och sedan ett tyg på framsidan.
Rätt enkel konstruktion inte så olik mina egna kreationer (en hel skiva överdragen med tyg.. lite enkelt kanske men va faen.. )

Carlssoninspirerade självbyggen

NAD 2200

Källa? Dator..

"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy..

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/07/10 :  22:03:32  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

va skoj, tippsade du och gav råd kanske ?

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Kraniet
Member

686 Posts

Posted - 2003/07/10 :  22:29:21  Show Profile Send Kraniet a Private Message
tja lite råd blev det väl.
jag har nog tänkt bygga mig nåt lite annorlunda dock.. men vi får se hur slutresultatet blir (och när..)
tänkte mig nog nått i abfusorväg tror jag..

Carlssoninspirerade självbyggen

NAD 2200

Källa? Dator..

"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000