HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Var finns Ino?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Wintermute
Member

281 Posts

Posted - 2003/07/11 :  12:52:56  Show Profile Send Wintermute a Private Message
Än en gång öser jag på på den inslagna OT-vägen
och stämmer in i de allmänna hyllningarna till
SR. Och snart börjar sommarprataren...

What can be said at all can be said clearly;
and whereof one cannot speak,
thereof one must be silent.
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/07/11 :  12:55:30  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Rikkitikkitavi, är inte highendprylarna det produktsegment där det talas allra minst om siffervärden? Där är det oftast de subjektiva kvaliteterna som verkligen framhävs tycker jag. I alla fall när det gäller de mest obskyra apparaterna. (sådana som är populära ett tag och sedan faller i glömska) Vilka de är får man reda på om man öppnar en valfri Stereophileblaska. Visst finns det vettiga produkter som testas där också, men de är inte i dominerande antal per nummer.

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/07/11 :  12:57:33  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Nu är det rena snurren här

Att den tillverkare vi pratar om INTE skulle ha marknadsfört sig är i sig ett uttalande som.... ja, man kan marknadsföra sig på olika vis...

Men det kanske inte var så det var menat?

Hur stor den blir utan marknadsföring är kanske ett exempel på att det inte säljs något alls utan det är bara mycket surr?

Eller är det måtten? Lite marknadsföring = liten högtalarlåda

Angående högtalarkablage för 100K så hade man nog inte så bra kringutrustning för 20 år sedan att man ens teoretiskt skulle höra någon skillnad. På en del håll har man fortfarande 20 år gammal prestanda och nej, man hör mycket riktigt ingen skillnad ännu
Vad sa knoppen? Vad är det du förstår nu? Jag är fullständigt oförstående måste jag erkänna.

Marknadsföring av kablar är allmänt en liten droppe i havet jämfört med den budget som högtalartillverkare och elektronikföretag har. man måste alltså verkligen ha hört nyttan med det hela om man ens reflekterar över ett köp i denna prisklass.

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2003/07/11 :  13:01:40  Show Profile Send poppop a Private Message
Flint> Inte speciellt mycket om man jämför med de komersiella kanalerna... I studion gör jag ingenting med musiken förrutom att styra nivån. Talet komprimerar och filterar jag däremot för att få ut bästa hörbarhet. Innan ljudet lämnar huset så går det igenom en processor som är så intelligent byggd att den processar olika beroende på vad ljudet har för karaktär. Om det är tal eller musik. Om det är klassiskt eller popmusik etc. Efter den sitter en sändarlimiter som ser till att vi inte spränger Nackamasterna...
När ljudet lämnar huset tar Knoppen över (teracom)och distributionerar signalen digitalt och helt förlustfri till respektive sändarstation. Typ så...

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/07/11 :  13:06:01  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Sladd, Henricsson har skrivit väldigt kryptiskt faktiskt eftersom vi inte talade om kablar!

Henricsson råkade nog mest skriva det där av någon underlig anledning.

Det som Henricsson och diskuterade var ungefär Henricssons sista stycke:
"Han vill tydligen behålla sitt företag litet, vill inte syssla med administrativt arbete utan utveckla ljud. Tycker dock resonemanget är lite knepigt, han kunde skaffat sig en extern styrelse + VD & själv fortsatt som ren produktutvecklare. Jag råkar ha lite kunskaper om sådant. Det är dock hans företag & han får la göra som han vill med det."

Jag förstår dig att det verkar snurrigt, jag fattade inte riktigt själv vad han menade i sitt inlägg!

Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2003/07/11 :  13:17:53  Show Profile Send poppop a Private Message
Nja, Knoppen, på den bästa kanalen har vi en ganska snäll process, men visst får man anpassa sig till den när man direktsänder. Spela med den så att säga... Men faktum är att den jobbar väldigt snyggt. Om man styr ut rätt vill säga...

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2003/07/11 :  13:26:38  Show Profile Send DasKapital a Private Message
quote:

Hur stor den blir utan marknadsföring är kanske ett exempel på att det inte säljs något alls utan det är bara mycket surr?

Har inte Pi60(s) sålts i en förfärlig mängd exemplar under åren? Har för mig jag har läst det någon gång.

Ino Audio for life
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/07/11 :  13:30:05  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Jag vet poppop, jag skojar lite bara! Fortsätt med ett bra jobb!

Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/07/11 :  13:35:26  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Att babbla på om både ditt och datt i en tråd som heter något med INO är ju också ett bra sätt att marknadsföra sig.

Jag tror Henricsson fått svar på hur han finner INO, blir det mer OT så låser vi tråden...
Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2003/07/11 :  13:38:28  Show Profile Send poppop a Private Message
Jo, det blev två trådar i en här... Hur som helst så skulle jag gärna vilja lyssna på dessa INO... Hmmm... Har inte Studio Blue INO? Man kanske skulle åka dit på studiobesök.

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/07/11 :  13:39:08  Show Profile Send marens a Private Message
marknadsföra sig
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2003/07/11 :  13:41:10  Show Profile Send Flint a Private Message
poppop och Knoppen
Jag tycker att ni gör ett bra tekniskt jobb båda två på varsin sida om mixerbordet. En eloge till SR och SR:s tekniker inkl. Teracom. Vissa journalister och programledare skulle jag däremot kunna strypa om det inte vore staffbart. Speciellt feministerna som nästan helt har tagit över ekot och nyhetsrapporteringen. Sen klarar jag inte Stockholmskan som mer och mer släpps igenom som dialekt. Väsande iieen och långa åååån.

Något annat.
Jag tror att henricsson förväxlar "storhet" med sin egen uppfattning om INO-lådorna.

Edited by - Flint on 2003/07/11 13:54:00
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/07/11 :  13:43:18  Show Profile Send Hotspur a Private Message
quote:
Speciellt feministerna som nästan helt har tagit över

Nu får det väl ändå vara nog?
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2003/07/11 :  13:45:54  Show Profile Send Flint a Private Message
fridefors
Jag håller med dig. Dom borde ge sig.
OK. Ämnet har inte så mycket med HiFi att göra.
Det var bara en reflektion om SR i allmänhet.
Dom sägs leverera public service.

Edited by - Flint on 2003/07/11 13:47:14
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/07/11 :  13:48:35  Show Profile Send Hotspur a Private Message
quote:
Dom borde ge sig

Nej, du borde däremot ge dig Flint!
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2003/07/11 :  13:51:26  Show Profile Send Flint a Private Message
fridefors
Vad får dig att tycka något så bestämt och påtagligt?
Jag smyger ju bara in lite smygreklam.
Ganska vanligt numera tycks det. Läste ganska mycket om Grymtphon nyss i en annan tråd.

Edited by - Flint on 2003/07/11 13:59:43
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/07/11 :  13:52:08  Show Profile Send n00b a Private Message
När jag HSVIP, Knoppen och Öhman var i frankfurt så försökte HSVIP och jag hetsa HerrÖ lite på skoj och ställde 1000frågor om Varför han inte körde hemsida varför han inte vill få ut fler högtalare hur företaget funkade osv osv

Vad jag förstår så har han väl inga anställa alls utan lägger ut jobb på som beställning till tex bra möbelsnickare. Själv så lägger han ut stålar ur egen/inos ficka till att utveckla element osv jag tror inte att ino var hans inkomstkälla heller utan han jkobbar som alla andra. Jag tycker att han verkar ha rätt så kul faktiskt. Därimot så försökte jag och HSVIP förstå hans resonemang att inte göra ino lite större och lite mer tillgänglig. Det skulle ju inte vara någon kostnad att tala om jämfört med vad han får ge när han tar fram ett element. En hemsida är ju inte mycket begärt och kostar inte något att snacka om men han var helt imot allting sådant. Varken jag eller HSVIP förstod riktigt men det är ju hans företag och han gör ju vad han vill. Jag skulle inte haft något imot att vara distributör faktiskt tror inte det skulle vara några problem att tjäna stålar på hans prylar. Men helt klart va att han inte alls var intreserad av det, han idiotförklarade nästan mig och HSVIP =))

Säga vad man vill om HerrÖ trevlig är han och inte alls vad jag trodde efter sett hans inlägg på nätet.

Jag kommer inte riktigt ihåg hur många pi60 han sålt men jag har för mig att hans första stod klara 1977 och har utvecklats sen dess. Allting kan säkert han själv svara på om man frågar.

Det blir lätt lite fel om man snacka om någon som inte har chans att försvara sig så om IÖ läser får han förlåta mig om jag skrivit något som inte stämmer.

och nej jag är inte med i Lts om någon undrar

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/07/11 :  14:04:08  Show Profile Send Timbre a Private Message

Där håller jag med n00b.

Eftersom Ingvar Öhman inte kan göra inlägg på detta forum borde den personrelaterade delen av diskussionen tas på annan plats.
Produkterna däremot är det ju alltid intressant att läsa om.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/07/11 :  14:07:18  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Släpp in honom igen då

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2003/07/11 :  14:09:24  Show Profile Send Flint a Private Message
Jag har sagt det en satans massa gånger.
EllTeEss borde ha ett eget forum.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/07/11 :  14:11:21  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Flint> Jasså?

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2003/07/11 :  14:14:59  Show Profile Send Flint a Private Message
Rydberg
Kanske var innan du var född. Ursäkta, jag menar medlem på forumet.
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/07/11 :  14:15:50  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Okej, Henricsson har fått svar. Diskussionen lämnade INO högtalarna och gled in på annat. Jag låser tråden.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000