HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sälja Dynaudio Contour 1.3SE till Italien?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/07/10 :  11:45:29  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Jag har just blivit erbjuden 1700 euro för mina nästan nya högtalare och eftersom jag fortfarande står i valet och kvalet mellan att behålla dom (och uppgradera elektroniken) eller att sälja av dom, behålla budgetelektroniken och skaffa mer förlåtande burkar så...
OK, det lutar åt att jag behåller dom men om jag vill casha in stålarna - hur fasiken bär man sig åt då? Jag kan ju inte skicka dom till Italien på vinst och förlust (kostar säkert en del med) och köparen vill knappast betala i förskott. Dömt att misslyckas, eller hur hade ni gjort om ni ville sälja till en italienare? Jag misstänker att det blir svårt att få mer än 12-13' för dom i Sverige...

Jag flyttar tråden till avdelningen Hifi i stället.
Pjotre

Edited by - Pjotre on 2003/07/10 12:28:13

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/07/10 :  12:19:52  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Kan du inte lägga dom på ebay och be han köpa dom där och sen betala med paypal?

Känns som en säker och enkel lösning för båda parter.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2003/07/10 :  12:27:05  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Hej!
Såg att esoterisk har ett par med tillhörande stativ till salu för 14000pix och det går oftast att pruta.
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...

Edited by - Klenkar on 2003/07/10 12:28:44
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/07/10 :  12:54:47  Show Profile Send Hotspur a Private Message
quote:
Jag flyttar tråden till avdelningen Hifi i stället

Givetvis, sorry Pjotre!
Hur funkar E-bay???
Go to Top of Page

s60761
Member

312 Posts

Posted - 2003/07/10 :  14:58:12  Show Profile Send s60761 a Private Message
Sälja Dynaudio 1.3SE.... Kanske dags att köpa riktigt musikaliska Audiovector M3 Avantgarde (Ett tips bara)...

- När argumenten tagit slut, skyll på rummet -
//Björn...
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/07/10 :  16:27:12  Show Profile Send Aton a Private Message
Självklart får han betala i förskott. Det gör väl alla som köper mellan länder. E-bay är ju ett alternativ men det kostar en del för säljaren + att Pay-pal går på ytterligare 4% på totalsumman. Skicka absolut inte nåt utan betalning, det är ju som att ge bort sakerna.
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/07/10 :  16:35:01  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Visst kostar det lite men samtidigt så kan man säga att man betalar lite för säkerheten av köpet.

Likväl som han troligtvis inte är så sugen på att betala i förskott som du inte är sugen på att skicka dom först så är det iaf ett alternativ.

Man kan ju även göra så att man delar på omkostnaderna för eBay tex.

Det finns andra betalningssätt där än ju paypal fast jag tycker att det känns säkrast.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/07/10 :  23:11:08  Show Profile Send 10 a Private Message
Om du kan få 13 kkr för dem här hemma (och det borde väl inte bli något problem), skulle i alla fall inte jag orka svettas med att skicka dem till Italien för ett par tusenlappar mer.
Go to Top of Page

JockeEL84
fd ignatz

122 Posts

Posted - 2003/07/11 :  10:05:06  Show Profile  Visit JockeEL84's Homepage Send JockeEL84 a Private Message
Inte måste man väl lägga ut en annons på e-bay för att kunna använda paypal? Jag har använt det för att flytta stålar även i andra sammanhang men det var säkert något år sedan.Vi lever ju i en union nu, det finns väl ingen anledning att vara rädd för att sälja till Italien om man har en vara som man vet att man inte kan få klagomål på (det blir sån´t elände om köparen hittar skavanker man som säljare inte nämnt)?
Å det är klart att köparen ska förskottera pengarna, lämnar man bara ut uppgifterna om bankkonto etc så vet ju köparen vem säljaren är, jag kan faktiskt inte se något problem!
Good luck.
Go to Top of Page

Stephan O
Member

94 Posts

Posted - 2003/07/11 :  10:31:51  Show Profile Send Stephan O a Private Message
Alternativt kan man använda Escrow, som är en tredjehand partner (mellanhand). Se www.escrow.com för ytterligare info.
Har inte använt det själv.
Mvh Stephan
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/07/11 :  10:53:12  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Man tackar för all info i ämnet, hoppas fler kan ha nytta av dessa råd. Jag behåller i alla fall mina 1.3SE tills jag sett vad dom kan prestera med god elektronik och hyggligt kablage.
Go to Top of Page

rikkitikkitavi
Member

653 Posts

Posted - 2003/07/11 :  13:05:36  Show Profile Send rikkitikkitavi a Private Message
var i italien och hur mycket väger de , inpackade?

/rickard

I m only in it for the DIY
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000