HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nån vänlig själ som är bra på tyska?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/07/08 :  22:45:33  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Nån som skulle kunna vara så snäll att berätta vad detta betyder.

Dynaudio Lautsprecher Contour 1.3, Furnier kirsch
gebraucht, ca. 5Jahre alt, technisch einwandfrei, optisch im sichtbaren Bereich wie neu, lediglich auf der Standfläche leichte Kratzer.

Dazu original Dynaudio Ständer, gefüllt, sehr solide.

Am Liebsten Selbstabholung. Über Versand lässt sich reden wird aber nicht ganz billig, da vier Pakete verschickt werden müssen (ca. 52.- Euro, natürlich versichert)

Tack på förhand!
/Lasse

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/07/08 :  22:50:16  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jag översatte till engelska. Det kanske räcker?

Dynaudio loudspeaker Contour 1,3, veneer cherry
uses, approx. 5 years old, technically perfectly, optically within the visible range as again, only on the space occupied light scratches. In addition original Dynaudio stand, filled, very solidly. Dearest self-service. Over dispatch does not leave itself will completely cheaply talk however, since four packages must be sent away (approx. 52. - Euro, naturally insures)
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/07/08 :  22:59:33  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Det tackar jag massor för! /Lasse

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/07/08 :  23:00:57  Show Profile Send marens a Private Message
Ändrar lite...

Dynaudio loudspeakers Contour 1,3, veneer cherry, used, approx. 5 years old, functionally perfect, appearence within the visible range as new, only some light scratches on the bottom surface. In addition original Dynaudio stands, filled, very solid. Hämtas helst. Kan skickas men det blir inte billigt direkt eftersom de kräver fyra paket(approx. 52. - Euro, of course insured)

Edited by - marens on 2003/07/08 23:02:22
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/07/08 :  23:03:12  Show Profile Send marbrink a Private Message
kan tipsa om http://world.altavista.com/
där kan man göra översättningar mellan de vanligaste språken. Kanske inte alltid blir helt perfekt men det blir förståligt.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/07/08 :  23:08:40  Show Profile Send f95toli a Private Message
Nja Marbing, the babblefish-översättningen var inte direkt lysande även om det mest blev rätt.

Här är mitt förslag:
--------
Dynaudio högtalare, Contour 1.3, körsbärs-faner
använd, ca 5 år gammal, tekniskt felfria, som nya vid optiskt besiktning,endast några repor på ståplattan (?).

Dessutom med orginal Dynaudio-stativ, fyllda, väldigt solida.

Helst självavhämtning, att skicka dem kan diskuteras men blir inte biligt eftersom fyra paket då måste skickas (ca 52 euro, naturligtvis med försäkring).
-----

Hoppas det blev rätt nu ... Jag tror du förstår vad jag menar med "ståplattan", kom inte på vad det kallas på svenska.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/07/08 :  23:11:58  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Ståplattan är undersidan, den sidan högtalarna står på. Skulle vilja översätta det med ståyta

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2003/07/08 23:12:36
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/07/08 :  23:12:46  Show Profile Send marbrink a Private Message
marens och f95toli: Bra att ni justerar! Orkade inte göra det själv. =) Tycker babelfish brukar funka rätt bra.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/07/08 :  23:16:04  Show Profile Send f95toli a Private Message
Tänk så enkelt det var
Men varför skrev han inte "Unterseite"?

Jag direktöversatte och var först lite inne på att det var bottenplattan på stativen som avsågs, har aldrig sett ordet "Standfläche" förrut och det finns inte i mitt lexikon.
Man lever och lär...
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/07/08 :  23:18:16  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Har för mig att jag hörde nått sånt "Standfläche", bodde nämligen i tyskland ett år under gymnasietiden och du, de där lexiconen står det inte mycket i, lita på mig!!

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/07/08 :  23:21:14  Show Profile Send Aton a Private Message
Till Sverige tror jag fraktavgiften blir högre än angivet. Stora paket med stativ och allt.
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/07/08 :  23:52:21  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Jag tror att jag skall gå och självavhämta mig till sängen...

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2003/07/09 :  09:00:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Appropå OT:

Sladd, Hoppas du sov gott.

Vänligen, P

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/07/09 :  09:11:57  Show Profile Send Hotspur a Private Message
http://ets.freetranslation.com/:
"Dynaudio loudspeaker Contour 1.3, veneer cherry needed, ca. 5Jahre old, technically flawlessly, optically in the visible area as well as newly, solely on the standing area easy scratches.
In addition original Dynaudio pennants, filled, very solidly.
Most dearly Selbstabholung. Over delivery lets speak will have to become itself however not entire cheap, there four packages sent (ca. 52.- Euro, naturally assures)"
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/07/09 :  09:23:06  Show Profile Send f95toli a Private Message
"Most dearly Selbstavholung"
Är ju glasklart vad som menas
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000