HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 koppla baslådan till pre-out
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ottoman
Member

65 Posts

Posted - 2003/07/04 :  16:35:24  Show Profile Send ottoman a Private Message
Ska koppla en aktiv baslåda via lågnivå till stereon, har en pre-out ledig på försteget så jag tänkte använda den som källan eftersom jag inte har subb utgång, det borde gå?

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/07/04 :  16:43:45  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
yep

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/07/04 :  17:02:48  Show Profile Send jonsson a Private Message
missförstå mig inte nu; EN!? preout, eller menar du ett PAR?? dvs om du har kopplat nåt på en utav preout utgångarna redan och därför bara har en kvar; då får du ju bara den ena kanalens basregister genom subban=inte så kul.... Du menar ju säkert ett par men jag var tvungen att fråga iaf!! som sagt; missförstå inte, försöker inte vara petimeter här...

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

ottoman
Member

65 Posts

Posted - 2003/07/04 :  19:30:58  Show Profile Send ottoman a Private Message
japp "en preout" kan tolkas som bara en kanal, men jag syftade på ett par


tack för svaren
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2003/07/04 :  23:12:49  Show Profile Send JM a Private Message
Du får ursäkta mig jonsson ! Men jag hade tidigare ett delningsfilter som bara hade "stereo ut", jag tog signalen från ena kanalen och körde in i mitt bryggade slutsteg som drev min sub. Det fungerade alldeles utmärkt ! Så detta med att man måste ha ett delningsfilter/aktiv sub som "blandar" kanalerna är enligt mig rent blaj...(man hör ingen skillnad)

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/07/05 :  18:04:13  Show Profile Send jonsson a Private Message
Jo ofta är väl basen praktiskt taget samma i båda kanaler men inte identiska..... finns väl anledning till att man kan blanda kanlinformation på substeg, om vi säger så... men men whatever works for you....;-)

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/07/05 :  20:45:55  Show Profile Send Aton a Private Message
Finns det inga förstärkarnackdelar med att bara ta ut signalen från en kanal? Jag antar att det kvittar för så svaga signaler. Men annars är det ju inte svårt att hitta kablar som gör 2RCA till 1RCA. Det använder jag till min subanslutning. Och den gör jag från tape-out. Fungerar utmärkt, och subens slutsteg får det väldigt lätt. Det är ju semester
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000