HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sony DVD-NS 705 och CD-ljud?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2003/07/04 :  10:16:06  Show Profile Send matte76 a Private Message
Någon vet om denna DVD-spelare spelar cd-musik bra eller om man ska satsa på en ren cd-spelare istället? Jag har en Rotel RA-02 förstärkare.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/04 :  13:18:09  Show Profile Send Bravo a Private Message
Generellt spelar en cd-spelare cd bättre än en DVD.
Vissa hävdar att du får lägga ut 2-3 ggr. så mycket pengar på en DVD för att nå samma ljudkvalitet som den billigare cdn.

Bravo
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/07/04 :  16:00:36  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Jag har haft en Sony 705:a. Jag tycket att den lät helt ok när jag spelade CD. Jag vet inte vilka krav du har på CD-ljudet? Jag sålde i ala fall DVD spelaren och köpte en Sony CDP-XB740 CD-spelare. Den låter bättre, vilket den kanske borde göra också Glöm inte att signalkablarna är mycket viktiga för ljudupplevelsen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000