HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Flyttade och fick ny anläggning...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

24U
Member

883 Posts

Posted - 2003/07/03 :  00:04:17  Show Profile Send 24U a Private Message
Jädrar i min låda vilken annorlunda ljudbild jag fått. Långtifrån färdig med högtalarplacering och annat, men den lätta bumlighet i basen är borta med +20kvm i lyssningsrummet och avdelande möblering. Ingen betongvägg 20 cm bakom huvét längre.
Fråga till kompetenscentrat här; fler som har erfarenheten att Dynaudio Audience större golvare blir lite basfattiga i stora rum, trots "gött mos" i stärkaren? Växt ut ytterligare i mellan, men tappat i bas. Och jag skulle helst vilja slippa att "knö" in mot väggen för ombalansering. Har heller inga tonkontroller som hittills bara visat sig försämra ljudet ändå.

https://www.facebook.com/stefanstudio

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/03 :  02:58:43  Show Profile Send Bravo a Private Message
RUMMET har stor betydelse, det gäller alla anläggningar, saknar du något, eller vill få bort något, så blir det nog till att trixa och dona tills du är nöjd.
När det gäller mina egna grejor VET jag att de kan låta bättre, men pga att de står i ett vardagsrum blandat med tio andra aktiviteter så blir ljudet en kompromiss. Jag har inte fria placeringsmöjligheter, inte möjligheter att använda absorbenter osv, men kunde man vore det underbart.
Så har du möjlighet, prova dig fram.

Bravo
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/07/03 :  08:20:35  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Om du har skivväggar i det nya rummet så käkar dom lite bas på gott och ont.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000