HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Hogtalare till Classik Movie?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

peppo
Starting Member

8 Posts

Posted - 2003/06/25 :  14:34:06  Show Profile Send peppo a Private Message
Hej!
Jag har en Linn Classik Movie System och tankte hora om det ar nagon som har nagra tips pa icke-Linn hogtalare som kan passa till detta system (detta pga att jag ar ute efter nagot billigare och mer lattplacerat alternativ). Jag ar framst intresserad av frontar eller eventuellt stativare + en sub. Har val dessutom tankt kopa till en center nagon gang i framtiden sa det ar en klar fordel om det finns nagot som matchar till de andra hogtalarna. Har ett rum som ar ca 20 - 25 m2 och eftersom forstarkaren i CMS:en inte hor till de kraftfullaste i varlden funderar jag pa om stativare med sub inte kan vara det basta alternativet(?). Ar lite skeptisk till sattelithogtalare eftersom det framst ar musik jag anvander apparaten till. Har lyssnat lite pa Linns Unik och Afekt, men kommit fram till att det nog inte ar nagot for mig.

Har av en saljare blivit rekommenderad hogtalare ur B&W's 600 serie, men har inte lyssnat annu. Kan det vara nagot tro?

Tacksam for alla synpunkter, tips och forslag!

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/06/25 :  15:04:30  Show Profile Send n0p a Private Message
Nu är de här väl främst hemmabiotips, men Keff Eggs och Gallo Roundsound har väl fått genomgående bra kritik.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

peppo
Starting Member

8 Posts

Posted - 2003/06/26 :  08:48:19  Show Profile Send peppo a Private Message
Tack n0p, ska kolla pa Kef's KHT 2005 (aggen) -har sett att nagra brittiska butiker saljer dem i paket med CMS:en sa det kanske ar en bra kombination. Har dock inte hittat nagon handlare i narheten av dar jag bor. Nagon som har fler forslag, garna at '2.1' hallet?
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/06/29 :  15:29:07  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag skulle nog satsa på ett mer hifiinriktat system, där du har två bra stativare och en sub som lätt går att koppla till. Jag har aldrig hört nåt litet "lifestyle" system som låter bättre än en bra stativare !!

Det finns många märken som har bra små burkar som man kan komplitera med en center och två stativare till vid senare tillfällen.. Tex. Totem,Acoustic Energy,Wharfedale.. Kef skulle jag inte välja om du vill ha ett system som ger bra musikaliska upplevelse, även om dom kan låta OK på bio..
Go to Top of Page

peppo
Starting Member

8 Posts

Posted - 2003/06/30 :  14:40:47  Show Profile Send peppo a Private Message
Jo, jag ar nog trots allt inne pa stativare och sub. B&W's 602 S3 har ju fatt stralande betyg overallt och ska dessutom ga djupt for att vara stativare. Fragan ar bara hur de funkar med Linn:en? Men det kraver ju lyssning saklart. Ska kolla lite pa de andra markena du namnde MartinH. Sa mycket hogtalare, sa lite tid.. Skulle dock vara kul att hora nagon med egna erfarenheter av att kora CMS med annat an Linn-hogtalare.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000