HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 tag mclaren DVD32flr (test från en nybörjare öron)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mats
Member

123 Posts

Posted - 2003/06/16 :  17:05:59  Show Profile Send mats a Private Message
Hade denna DVD spelare (kostar 40.000kr) hemma i helgen för lite test.Den gick lite ronder mot min Sony CPD-XB940 (kostade 4000kr)(entrylevel SACD).
Först vill jag säga att jag är nybörjare inom hifi och visste inte riktigt vad jag skulle lyssna efter etc utan jag ville bara höra om det vart någon skillnad..Och jag kan säga att jag vart väldans besviken för att jag hörde inte någon skillnad (en pytteliten då kanske men kan inte säga om det vart bättre eller sämre faktiskt) mot min Sony. Tag DVD:en ska ju vara jämförbar med cd spelare som kostar 1500-2000 pund enligt tester (med tagsync på).DVD32FLR är en ren transport så det testades med optisk samt koax.Sen ska jag säga att jag är inte hundra på om jag lyckades koppla in TAG synk linken helt mot min Tag AVR 32 (vilket ska förbättra cd-ljudet nämnvärt) men även utan den så ska den ju slå min Sony :(..Testade väldans lite DVD (kopplade in med S-video för att spelare inte har någon SCART och min tv har inte heller component ingångar) men det lilla jag såg var helt ok (man ska nog köra någon bildjusterings programvara så man får ut den bästa bilden). Jag kommer nog att lyssna mera på denna spelare i framtiden för att se om mina öron lurade mig i helgen men idag är jag som sagt besviken.

/Mats

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/06/29 :  23:19:34  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Fler lyssnings intryck?
Go to Top of Page

mats
Member

123 Posts