HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur duktiga är ni på att leva?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/06/22 :  16:21:10  Show Profile Send Snutten a Private Message
Hej! Detta har inte så mycket med hifi att göra så jag tar risken att tråden blir låst . Om ni inte förstår vad jag menar kan jag förtydliga: hur bra är ni på att göra det "ni borde" dvs inte bara sånt man är tvungen till (tvätta, laga mat osv) utan att förverkliga era drömmar och att ta tillvara varje dag på ett bra sätt? Jag har alltid lite dåligt samvete då jag av naturen är lat om jag inte har stark motivation . En sak som jag iallafall är bra på just nu är att förverkliga mina hifi-drömmar så långt plånboken tillåter . Det blir mycket makaroner och dylikt nu innan min anläggning är klar . Sen ska man ju ha semester också och umgås med vänner som inte förstår vad man ska med hifi till (en sa på midsommar "du är inte klok!" när jag uppskattade min slutnota till ca 70' när anläggningen är "klar").

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/06/22 :  16:23:57  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Inte speciellt bra bor fortfarande i en liten etta i en förort när jag borde bo i ett stort garage med vidhängande villa nånstans på landet. givetvis med stereo både i garaget och i den vidhängande villan.

www.selleri.de

Edited by - Hepcat on 2003/06/22 16:24:55
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/06/22 :  16:33:24  Show Profile Send Snutten a Private Message
Bor själv i en 1:a på 35m^2 (visserligen bostadsrätt) så jag känner igen mig. Vore trevligt med ett rum bara för musiklyssning! Något att sträva mot!

Edited by - Snutten on 2003/06/22 16:42:04
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2003/06/22 :  21:22:13  Show Profile Send Lepra a Private Message
Typ noll.

Jag är nog en av de tråkigaste personerna som finns, kan nöja mig med att stirra i en vägg en hel dag Fick lite panik nu när jag fyllde år o tänkte efter på hur mycket (lite) man egentligen har uträttat.

Jag vill också bygga på min anläggning avsevärt men det finns inte så mycket plats just nu, bor med min sambo i en 1:a på 39m^2 så det är trångt som det är redan nu.

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

tombee
Member

65 Posts

Posted - 2003/06/22 :  23:03:00  Show Profile  Visit tombee's Homepage Send tombee a Private Message
Jag är extremt bra på att leva.

Web
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/06/22 :  23:24:50  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Som frilansare och med ett stort hifi intresse så blir det inte så mycket tid över alls.

Däremot så försöker jag kompensera den tid jag väl har ledigt med att unna mig en massa
trevliga saker eller bara njuta av en bra skiva eller film ihop med min sambo.

Att diskutera notan för ens anläggning med nån överhuvdtaget, entusiast eller inte är
bara meningslöst och man bli mest bara deprimerad =)

55kvm för tillfället men hoppas på en större lya snart. Ett rätt så vettigt vardagsrum
och en tjej som gillar ljud när hon tittar på film gör att man har förståelse för
sin hobby och kan möblera där efter också.



Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

widen76
Member

221 Posts

Posted - 2003/06/22 :  23:54:36  Show Profile Send widen76 a Private Message
Jag är relativt kass på att leva. Jag får ofta lite ångest när jag försöker "leva" istället för att göra det jag "borde" göra. Därför har jag svårt att fördjupa mig i en hobbyliknande aktivitet, för det där "borde" stör ut det roliga. Ofta tar mitt jobb all energi. Nu har jag semester så nu har jag faktiskt kunna släppa taget lite och börja "leva" igen

"Live, work, die" låter deppigt, men stämmer rätt bra.

Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/23 :  00:06:01  Show Profile Send divander a Private Message
Jag är bättre på att göra det jag vill göra än vad jag är på det jag bör eller är tvungen att göra.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/06/23 :  01:32:45  Show Profile Send Ayn a Private Message
Jag är världsfenomenal.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/06/23 :  02:10:20  Show Profile Send Bravo a Private Message
Slit och släp.......

Bravo
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/06/23 :  07:00:31  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Jag är hur bra som helst på att leva...

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2003/06/23 :  07:11:27  Show Profile Send Adagio a Private Message
Sen jag fick en dotter är jag glad om jag kan få en timme musiklyssning ostört, då och då. Jag ser det som meditation, att slänga på en bra skiva och sjunka in i total koncentration utan att tänka, bara uppleva. "1 timma om dagen är bra för magen"
Men ibland kan det dröja några dagar mellan "timmarna"

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2003/06/23 :  08:21:51  Show Profile Send SpLiX a Private Message
Jag lever idag och funderar starkt på att fortsätta med samma sak imorgon. Kanske tar en dag ledigt, men kommer definitivt att leva vidare som vanligt efter det.

Låter det?? BRA!
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2003/06/23 :  08:38:43  Show Profile Send Flint a Private Message
Jag överlevde en hjärtinfarkt så jag kan nog sägas vara duktig på ett leva. Den förändrade hela min livssyn. Jag gjorde mig av med alla (såkallade) vänner som inte var det. Dom blev förvånade. Jag blev nöjd. Jag ägnar mer uppmärksamhet på barnen. Dom är vuxna nu men dom gillar att man bryr sig i alla fall men lite ovana är dom allt. Det här har inte mycket med HiFi att göra, men ändå.
Go to Top of Page

flintan
Member

663 Posts

Posted - 2003/06/23 :  13:42:08  Show Profile Send flintan a Private Message
quote:
Jag är bättre på att göra det jag vill göra än vad jag är på det jag bör eller är tvungen att göra.


Känner igen mig där litegrann.
Tex så hade jag inte "haft tid" att städa lägenheten på sådär 2-3 månader. Å sen skulle det komma en tjej och titta på den förra söndan, har sagt upp den till sept, så då blev det att panikstäda hela förmiddagen bakful och jävlig.
Men jag tror ändå att man mår bättre av att göra det man vill göra än att springa och dammsuga hela dagarna om man nu måste välja.
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/06/23 :  13:46:06  Show Profile Send n00b a Private Message
HMmmmmm...

Jag skall bryta upp från ett 5-6år lång förhållande och försöka hitta bostad i sthlm och måste därför sälja min hifielektronik. Jag är ute och festar flera gånger i veckan och pallar inte planera någonting. jag har inte gjort någonting som är seriöst sen jag var på hifimässa i frankfurt.

Så svaret är nja jag är nog inte så bra på att leva just nu. Snarare bra på att fördärva mig själv...

men men... allt går över och snart är jag väl som vanligt igen och då jävlar levs det satans mycket !! ! ! ! !



//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/06/23 :  17:52:29  Show Profile Send Snutten a Private Message
Kul att läsa alla svar, och än är inte tråden låst .
Go to Top of Page

hifidreamer
Member

197 Posts

Posted - 2003/06/23 :  22:35:11  Show Profile Send hifidreamer a Private Message
Mors!

Jag är tyvärr också dålig på att njuta av livet. Men det beror delvis på att arbetet har krävt mycket av mig (skiftgång och övertid).
Jag vill bli en livsnjutare, men det är svårt i nuläget. Dessutom är det inte helt gratis, även om Azimut, Ferrari och Krell Reference inte är nödvändigt.
Men jag har i alla fall semester nu, så att då blir det lättare att njuta - om vädret tillåter.
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/06/24 :  11:02:26  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Jag är president i "livsnjutarklubben"

Med vanlig "svensson-plånbok" är det kreativa upptåg som gäller. Med stort umgänge och alltför många intressen så minns jag inte (ärligt) när jag hade tråkigt sist! Realist i affärer samt obotlig optimist i allt annat.

Artphotography
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.78 sekunder. Snitz Forums 2000