Author |
Topic |
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2003/06/22 : 16:21:10
|
Hej! Detta har inte så mycket med hifi att göra så jag tar risken att tråden blir låst . Om ni inte förstår vad jag menar kan jag förtydliga: hur bra är ni på att göra det "ni borde" dvs inte bara sånt man är tvungen till (tvätta, laga mat osv) utan att förverkliga era drömmar och att ta tillvara varje dag på ett bra sätt? Jag har alltid lite dåligt samvete då jag av naturen är lat om jag inte har stark motivation . En sak som jag iallafall är bra på just nu är att förverkliga mina hifi-drömmar så långt plånboken tillåter . Det blir mycket makaroner och dylikt nu innan min anläggning är klar . Sen ska man ju ha semester också och umgås med vänner som inte förstår vad man ska med hifi till (en sa på midsommar "du är inte klok!" när jag uppskattade min slutnota till ca 70' när anläggningen är "klar"). |
|
Hepcat
Member
1103 Posts |
Posted - 2003/06/22 : 16:23:57
|
Inte speciellt bra bor fortfarande i en liten etta i en förort när jag borde bo i ett stort garage med vidhängande villa nånstans på landet. givetvis med stereo både i garaget och i den vidhängande villan. |
www.selleri.de
|
Edited by - Hepcat on 2003/06/22 16:24:55 |
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2003/06/22 : 16:33:24
|
Bor själv i en 1:a på 35m^2 (visserligen bostadsrätt) så jag känner igen mig. Vore trevligt med ett rum bara för musiklyssning! Något att sträva mot! |
Edited by - Snutten on 2003/06/22 16:42:04 |
|
|
Lepra
Member
524 Posts |
Posted - 2003/06/22 : 21:22:13
|
Typ noll.
Jag är nog en av de tråkigaste personerna som finns, kan nöja mig med att stirra i en vägg en hel dag Fick lite panik nu när jag fyllde år o tänkte efter på hur mycket (lite) man egentligen har uträttat.
Jag vill också bygga på min anläggning avsevärt men det finns inte så mycket plats just nu, bor med min sambo i en 1:a på 39m^2 så det är trångt som det är redan nu. |
Frozen Brains Tell No Tales |
|
|
tombee
Member
65 Posts |
Posted - 2003/06/22 : 23:03:00
|
Jag är extremt bra på att leva. |
Web |
|
|
tober
Component.se
1318 Posts |
Posted - 2003/06/22 : 23:24:50
|
Som frilansare och med ett stort hifi intresse så blir det inte så mycket tid över alls.
Däremot så försöker jag kompensera den tid jag väl har ledigt med att unna mig en massa trevliga saker eller bara njuta av en bra skiva eller film ihop med min sambo.
Att diskutera notan för ens anläggning med nån överhuvdtaget, entusiast eller inte är bara meningslöst och man bli mest bara deprimerad =)
55kvm för tillfället men hoppas på en större lya snart. Ett rätt så vettigt vardagsrum och en tjej som gillar ljud när hon tittar på film gör att man har förståelse för sin hobby och kan möblera där efter också.
|
Driver sajten component.se. |
|
|
widen76
Member
221 Posts |
Posted - 2003/06/22 : 23:54:36
|
Jag är relativt kass på att leva. Jag får ofta lite ångest när jag försöker "leva" istället för att göra det jag "borde" göra. Därför har jag svårt att fördjupa mig i en hobbyliknande aktivitet, för det där "borde" stör ut det roliga. Ofta tar mitt jobb all energi. Nu har jag semester så nu har jag faktiskt kunna släppa taget lite och börja "leva" igen
"Live, work, die" låter deppigt, men stämmer rätt bra. |
Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link |
|
|
divander
Member
1905 Posts |
Posted - 2003/06/23 : 00:06:01
|
Jag är bättre på att göra det jag vill göra än vad jag är på det jag bör eller är tvungen att göra. |
Oops! I did it again |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2003/06/23 : 01:32:45
|
Jag är världsfenomenal. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2003/06/23 : 02:10:20
|
Slit och släp....... |
Bravo |
|
|
theboyonthemoon
Member
350 Posts |
Posted - 2003/06/23 : 07:00:31
|
Jag är hur bra som helst på att leva...
|
Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död... |
|
|
Adagio
Harry-vinnare 2004
2757 Posts |
Posted - 2003/06/23 : 07:11:27
|
Sen jag fick en dotter är jag glad om jag kan få en timme musiklyssning ostört, då och då. Jag ser det som meditation, att slänga på en bra skiva och sjunka in i total koncentration utan att tänka, bara uppleva. "1 timma om dagen är bra för magen" Men ibland kan det dröja några dagar mellan "timmarna"
|
Driver http://www.sonusconcordia.se/ "by human hands for human ears" |
|
|
SpLiX
Member
523 Posts |
Posted - 2003/06/23 : 08:21:51
|
Jag lever idag och funderar starkt på att fortsätta med samma sak imorgon. Kanske tar en dag ledigt, men kommer definitivt att leva vidare som vanligt efter det. |
Låter det?? BRA! |
|
|
Flint
Member
3862 Posts |
Posted - 2003/06/23 : 08:38:43
|
Jag överlevde en hjärtinfarkt så jag kan nog sägas vara duktig på ett leva. Den förändrade hela min livssyn. Jag gjorde mig av med alla (såkallade) vänner som inte var det. Dom blev förvånade. Jag blev nöjd. Jag ägnar mer uppmärksamhet på barnen. Dom är vuxna nu men dom gillar att man bryr sig i alla fall men lite ovana är dom allt. Det här har inte mycket med HiFi att göra, men ändå. |
|
|
flintan
Member
663 Posts |
Posted - 2003/06/23 : 13:42:08
|
quote: Jag är bättre på att göra det jag vill göra än vad jag är på det jag bör eller är tvungen att göra.
Känner igen mig där litegrann. Tex så hade jag inte "haft tid" att städa lägenheten på sådär 2-3 månader. Å sen skulle det komma en tjej och titta på den förra söndan, har sagt upp den till sept, så då blev det att panikstäda hela förmiddagen bakful och jävlig. Men jag tror ändå att man mår bättre av att göra det man vill göra än att springa och dammsuga hela dagarna om man nu måste välja. |
|
|
n00b
"Besan"
1532 Posts |
Posted - 2003/06/23 : 13:46:06
|
HMmmmmm...
Jag skall bryta upp från ett 5-6år lång förhållande och försöka hitta bostad i sthlm och måste därför sälja min hifielektronik. Jag är ute och festar flera gånger i veckan och pallar inte planera någonting. jag har inte gjort någonting som är seriöst sen jag var på hifimässa i frankfurt.
Så svaret är nja jag är nog inte så bra på att leva just nu. Snarare bra på att fördärva mig själv...
men men... allt går över och snart är jag väl som vanligt igen och då jävlar levs det satans mycket !! ! ! ! !
//jonas |
Mer effekt åt folket!!! |
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2003/06/23 : 17:52:29
|
Kul att läsa alla svar, och än är inte tråden låst . |
|
|
hifidreamer
Member
197 Posts |
Posted - 2003/06/23 : 22:35:11
|
Mors!
Jag är tyvärr också dålig på att njuta av livet. Men det beror delvis på att arbetet har krävt mycket av mig (skiftgång och övertid). Jag vill bli en livsnjutare, men det är svårt i nuläget. Dessutom är det inte helt gratis, även om Azimut, Ferrari och Krell Reference inte är nödvändigt. Men jag har i alla fall semester nu, så att då blir det lättare att njuta - om vädret tillåter. |
|
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2003/06/24 : 11:02:26
|
Jag är president i "livsnjutarklubben"
Med vanlig "svensson-plånbok" är det kreativa upptåg som gäller. Med stort umgänge och alltför många intressen så minns jag inte (ärligt) när jag hade tråkigt sist! Realist i affärer samt obotlig optimist i allt annat. |
Artphotography |
|
|
|
Topic |
|