HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ljudkort via USB och micförstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lars
Member

461 Posts

Posted - 2003/06/23 :  18:38:20  Show Profile Send lars a Private Message
Efter mycket funderande har jag nu beslutat att inte köpa en Revox för inspelning.

Efter tips så kommer jag att gå på ljudkort och inspelning på dator (laptop). Dom som har efarenhet säger att det är överlägset Revox A77.

Jag har hittat ett ljudkort M-audio duo som har allt jag behöver.
Micförstärkare med fantommating, lineingång, analog lineutgång, extern strömmatning och USB-interface till dator. Priset är ca 3.500 SEK.

Är det någon som har efarenhet av detta ljudkort?
Hur bra är den ljudmässigt? (priset är ju överkomligt och man brukar få vad man betalar för).

Enligt en källa så är skillnaden (ljudmässigt) mot Mbox marginell.
Stämmer detta?

mvh Lars

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/06/23 :  20:12:23  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej Lars!

Du kanske skall titta i någon datatidning, har för mig att Mikrodatorn testat ditt ljudkort. Kommer tyvärr inte ihåg i vilket nummer.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2003/06/23 :  23:06:48  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
lars: Jag tror Pabo här på forumet har provat M-audio kort för usb. tyvärr kommer jag inte ihåg vilken modell han provade.


//Henrik

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/24 :  09:48:41  Show Profile Send divander a Private Message
Förutom datatidningar kan du ju titta i "musikertidningar". Du får nog ett bättre test i en sådan tidning. Där finns människor som vet hur det skall låta och fungera. Jag kan tänka mig att det går att jämföra med datortidningars tester av digitalkameror och scanrar. Dessa kan i bland vara skrattretande dåliga i datortidningar.

Oops! I did it again
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000