HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 VPI Aries Scout turntable & JMW-9
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/06/22 :  13:54:54  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Vad säger ni vinylgurus om denna spelare?
Den fick mycket bra kritik i Stereophile Magazine och Hifi & Musik också.

Eller finns det något annat vinylsvarv som håller lika hög klass för pengarna eller kanske även mindre?

Det är nästan omöjigt att svara på frågan då det beror på kringutrustningen och inte minst akustik och musikval, men jag vet at det finns rätt så många här som är oerhört kunniga i området …

Stay cool!
Jukka

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/06/22 :  21:31:52  Show Profile Send nin a Private Message
Ja, jag har inte testat denna spelaren men jag äger en VPI HW-19 MK4 som jag är mkt nöjd med. Och för dessa stålar så lär nog Aries Scout vara ett mkt bra alt nu, speciellt när dollaren är låg som nu!
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/06/23 :  14:11:40  Show Profile Send Per a Private Message
köp men se till att köpa de tillhörande kolfiberfötterna från black diamond racing. alternativt se till att du har ngt förbaskat bra underlag att ställa den på. lackbord kan du glömma. då väsnas den som satan. aries scouts största fördel är den trivsamma jmv9.0 armen. för ungefär samma stålar får du en champion level 2. enligt mig är det ett betydligt bättre köp. den är stabilare och tystare. mer musikalisk och kan rapa ur sig en grymt fin bas.

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

gromit
Member

731 Posts

Posted - 2003/06/23 :  14:20:22  Show Profile Send gromit a Private Message
VPI-spelaren har fått himla fin kritik av bl a Stereophile (och HIFI+ ?). Clearaudio Champion-spelaren fick väl lite mer "ljum" kritik i senaste Stereophile. Kritiken var inte p g a ljudet utan för att den var för svår att ställa in.

/Gr.

Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/06/23 :  14:40:41  Show Profile Send Per a Private Message
Svår att ställa in? Nja det är bara att ställa upp och köra men vill man pilla så är vta lite pilligt (förutsatt att unify armen sitter på). Å andra sidan så är overhang grymt smidigt att ställa in. har även lyssnat med sme309 på. MUMS. Fast då är man uppe över 30 lök utan puppa.

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

gromit
Member

731 Posts

Posted - 2003/06/23 :  14:55:48  Show Profile Send gromit a Private Message
Ok, jag har varken lyssnat på eller ställt in någon av dem så jag har inga "förstahandsuppgifter"..

Clearaudion ser ju utan tvekan mycket läcker ut! Även deras Solution-modell är snygg! Fint att kunna uppgradera också.

/Gr.

Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/06/24 :  15:09:17  Show Profile Send Per a Private Message
när du köpt champion level 2 går det inte att uppgradera något mer! förutom att köpa en accurate power supply förstås. sen är det ju det där med armar och puppor och sånt oxå. det finns det väl ingen ände på.

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000